quipuskennel

Alla inlägg den 10 januari 2024

Av Quipus - Onsdag 10 jan 21:18

Det började lite tokigt. När Rune gick ut för att starta bilen, kunde han bara öppna dörren på förarsidan. Men han kom in i bilen i alla fall och kunde starta den med värme på. Sakta töade det upp så vi till sist kunde få upp bakluckan också.

Lastade in Alan och Vittra i ena buren, Cree och Loke i den andra.

En halvtimme försenad kom jag iväg för att hämta Lotta i Rydsgård. Och sedan iväg mot Gränna.

Stannade i Skurup för att tanka, det behövs ju. Glatt överraskad över bensinpriset!

Vi kunde köra på bra, vägarna var helt klart godkända. Kunde hålla både 120 och 130 på 120-vägen.

Dock blev vi några minuter sena, men det var tack och lov inga problem. 
Vi mötte upp Mia och hennes pappa Jan. WOW, vilka underbara människor! Att dom dessutom hade med sig presenter till både hundarna och oss människor gjorde inte det sämre, hihi. 

Medans vi gör upp pappersarbete och pengafrågor kommer jag på att ni har ju inte träffat Cree än! Nä, det tar vi sedan fick jag till svar.

Ut i kylan igen och på med kopplet. Räckte över kopplet till nya människorna och han tittade skeptiskt på dom. Ända tills dom prasslade med godispåsen... Jag hade tipsat dom om att muta, så ska det gå bra. Och jodå, det gick så bra så. Han följde glatt med för att få kissa. Började frysa om tassarna och fick nog lite kramp i höger framtass. Han höll upp tassen lite och sedan haltade han några steg. Kissade sedan med högt lyftat bakben. 

Cree gick avslappnat med löst hängande svans. Intressant att se och så otroligt skönt att se att han var avslappnad om än lite avvaktande.

Han vände sig om några gånger som för att fråga mig om det är rätt och jag såg nöjd ut. Han tog det som svar och fortsatte att ägna sig åt sina nya människor.

När dom kom tillbaka till bilen ägnade han mig inte en blick ens, tror jag. Nye husse skulle lyfta in honom i bilen och han gjorde sitt lilla skutt för att hälpa till.

Och iväg åkte han.... Han kommer få det så underbart! Jag har fått rapporter redan och det känns verklligen rätt.

Lotta och jag hann ta varsin kaka och dela på en coca-cola innan nästa köpare kom. Lotta var nöjd med sin kaka och jag tyckte att min var hemsk. Lotta åt upp den också.

Linnea med familj kom för att hämta Tramptass Glaceon "Loke". Dom hade ju träffat sin lille pojke förut, så där kändes det inte så konstigt att vi fixade med affärerna först. Dom passade på att ta en fika också.

Urtrevliga människor detta också! Känner mig så lyckligt lottad! Loke kommer få en storasyster som säkert kommer lära honom allt möjligt, både på gott och ont...

Vi gick ut och tog ut honom från buren och dom tyckte han hade vuxit på den korta tiden sedan dom såg honom sist. Han kröp nöjt ihop i famnen så dom fick mysa och kela med honom. På med kopplet och ner på marken. DET var inte så kul, kallt som attan....

Även härifrån har jag fått rapport och det går så bra. 

Tack snälla för att ni valde att köpa hund från oss!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards