quipuskennel

Alla inlägg den 17 oktober 2022

Av Quipus - 17 oktober 2022 20:34

Vår fina pomeranian "Lilja", foton tagna av Lars Nilsson ute på Svaneholm.

   

Av Quipus - 17 oktober 2022 20:12

Idag fick vi besked om att vår favoritrestaurang i Skurup har slagit igen, endast ett halvt år efter att dom öppnade. Anledningen till detta är dom hemska elpriserna. 
Jag är så fruktansvärt ledsen över detta. Baked And Grilled har gett mig så mycket god mat och jag har fått så trevligt bemötande av deras personal. Ni kommer att vara saknade!

Av Quipus - 17 oktober 2022 20:10

Fast nu har vi bestämt att hon ska kallas för Viila. Men det blir inte lätt för mig att ställa om.

Fotade gjorde vi ju igår, men jag har helt enkelt inte haft tid med att fixa med fotona.

Viila kommer att stanna hos oss och hennes underbara mamma Skye har åkt hem till sin fodervärdsfamilj.

Av Quipus - 17 oktober 2022 20:00

Det blev en lång dag i Sjöbo. Rune och jag åkte till veterinär Annette Andersson på Maglebergs Veterinärklinik.

Vittra följde med som allmän ordningskvinna. Hon väger idag 7,7kg. Det får vi arbeta lite på. Men det är faktiskt inte så länge sedan hon födde sin kull; 13 veckor sedan bara. Men 2-3 hekto kan hon gott tappa.

Lilja skulle vaccinera sig. Hon väger 4,2kg, tycker det är lagom.

Vide blev vaccinerad och ögonlyst (utan anmärkning) och med vikten 7,2kg. Han skulle gärna få lägga på sig några hekto, men han far alltid runt som fan i träkannan. Inget fläsk fastnar på honom inte.

Woff-Lan fick sin andra vaccination och väger 2,8kg. Lite ranglig, men hon har en växtspurt verkar det som.

Så sist, men inte minst; Gräddbullen! Besiktning, vaccination och ögonlysning. Chipmärkte gjorde jag själv igår kväll. Inte ett ljud sa hon. Ögonlystes utan anmärkning! Vikt 2,7kg.

Sedan en sväng in till Catarina och visa Woff-Lan och Gräddbullen. Vidare till Dollar Store.

Vi möttes upp med Lars i Veberöd sedan, för att äta.

Nu är vi hemma och alla har fått vad dom behöver. Tuggben utdelade också.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards