quipuskennel

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Quipus - 13 februari 2018 06:35

Vakat inatt, Tipi var konstig igår kväll. Blev rädd att hon skulle valpa på dygn 56! Men det har nog varit valparna som lagt sig till rätta, för att komma ett par dygn senare. För imorse satt hon i sängen och ylade sitt vanliga GOOOOOD MOOOOORGOOOOOOON. 

Ingen Bettan idag, hennes husse är hemma och är sjuk.

Nu blir det pussel med utsläppen. Tipi och Ior ut på baksidan. Tipi lite vinglig av sömnbrist (kan jag tro), så hon snubblade i trappan (2 trappsteg). Så ut med Dante, Xander och Yakki på framsidan. Vittra fick vänta. Tipi och Ior in, valparna ut. Jag undrade vad husse gjorde för han försvann. Hittar honom vid bakdörren där han står med en ficklampa för att lysa på rampen så valparna ska hitta ut. Det ledde till att dom blev förvirrade och sprang in igen. Jag påpekade för husse att valparna ser, där är en lampa i taket. Hundar kan se bra i mörker. För vi ser väl sällan jakthundar med medföljande ficklampsbärare? Eller polishundar med pannlampa? In med Ior och Yakki, ut med Vittra (som nu börjar närma sig höglöp. In med valparna igen, ville inte vara ute.

Drabbas av en tanke: vad håller jag på med???

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards