quipuskennel

Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Cree8 4 veckor

Av Quipus - 24 februari 2020 22:31

Borstade och tillfixade, klorna klippta (efter fotograferingen), fick springa på köksgolvet för första gången. Sedan fotografering:


1an bi-blue tik MIN!

 

2an svart/vit tik TINGAD?

 

3an trefärgad tik TILL SALU

 

4an svart/vit tik TILL SALU

 

5an svart/vit hane TINGAD

 

6an trefärgad tik STANNA TILLS VIDARE

 

7an trefärgad tik TILL SALU

 

8an trefärgad tik TILL FODERVÄRD?

 


Planerna ändras lite allt eftersom, som ni kanske märker. Det enda säkra att 1an stannar. Det lutar åt att 6an får stanna tills vidare och 8an till fodervärd (redan utsedd). Malin; vad sägs om 2an?










 
 
Ingen bild

Marielle

25 februari 2020 00:18

Men alltså, vilka sockerungar... åh så fina

Quipus

25 februari 2020 06:24

Tack!

 
Ingen bild

Malin

25 februari 2020 06:29

Svårt och säga vilken innan man träffat dem live. Jag vill ju helst ha en ny Pluto. Fast det får ju bli i flickform då ju. 😊

Quipus

25 februari 2020 12:30

Jag förstår dig!

 
Ingen bild

Malin

25 februari 2020 11:43

Ja du det vet jag först när jag träffat dem live.
Skulle ju helst vilja ha en ny Pluto i flickform.

 
Carina Jansson

Carina Jansson

25 februari 2020 12:08

Tiden går alldeles för fort <3

Men de blir ju bara sötare o sötare ..

http://babysocks.simplesite.com

Quipus

25 februari 2020 12:30

Ja, tiden bara springer iväg... Dom är verkligen riktiga sötnosar, men jag är ju något partisk...

 
Skogsälvan

Skogsälvan

26 februari 2020 07:08

Åh så bedårande söta! Tiken jag har, har jag på halvfoder så tanken är att det ska bli valpar så småningom även här på gården. Efter åratal av räddande av trasiga hundar vill jag nu föda upp renrasiga sunda individer istället. Får se vad som blir i framtiden men kul är det. Jag älskar livet med dessa två aussievalpar.

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Quipus

26 februari 2020 07:13

Tack snälla rara!
Du har gjort ett stort arbete och behöver prova på något nytt. Det gillar jag! Det ska bli kul att följa dina valpar och se vad det blir av dom som vuxna individer. Jag tycker aussien är en underbart läcker ras, men har inte så mycket erfarenhet av dom. Hade mer än gärna haft en själv, men vet inte om det passar min personlighet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Lördag 18 maj 21:07

Återkommer med mer information när det är ok med tikägaren.

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:10

Vi skulle till veterinär Malin för besiktning av Alan Walker före hans flytt. Vi passade på att ta med unga damen Pixie för vaccination. Båda hundarna uppförde sig mycket väl, hade inte väntat mig något annat. Pixie vägde 9,7 och Alan Walker 10,8...

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:08

Idag har Alan Walker övergått till nya ägare. Han bor nu i ett härligt hem tillsammans med husse och matte i Veberöd. Det känns vemodigt, men samtidigt så skönt. Tack för att Ni tar hand om min stilige pojke!         ...

Av Quipus - Torsdag 16 maj 21:51


Quipus Harpya Bruxa Hog of the Ness    

Av Quipus - Onsdag 15 maj 22:06


Quipus Vittra Minos Atim Wepayowew Vår pensionerade 8-åriga tant... Min ständiga sjuksköterska...     ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards