quipuskennel

Alla inlägg den 18 december 2019

Av Quipus - 18 december 2019 13:22

Ännu en gång har If krånglat till det för oss. Och på sätt att vi blir ganska rejält ekonomiskt lidande. Nu får det vara slut. Deras ombud, som jag tycker att dom har ansvar för, har nu vid 2 tillfällen ställt till det riktigt illa för oss. Dels var det i samband med Yakkis kejsarsnitt förra året. Jag har alla mina hundar försäkrade med veterinärvårdstak på 60.000:-, men av någon anledning hade ombudet valt att sätta 30.000:- på just henne. Och hennes kejsarsnitt genomfördes över påskhelgen och blev att kosta en bra bit över 30.000:-

Nu är ju Ior sjuk och riskerar att behöva kastreras. Alla mina hundar blir försäkrade med tillägget användbarhet direkt när dom är valpar. Just för att jag ska veta att det är gjort. Så jag tänkte ju att blir nu Ior kastrerad, så faller hans livförsäkring ut och jag har möjlighet att köpa en ny hane. Men nä! Det hade ombudet också missat!
Jag har nu haft ett långt samtal med If och dom fråntar sig allt ansvar, då det är ombuden som ställt till det. Men jag kan ju tycka att dom har ansvar för sina ombud.

Hade man haft karaktär nog att lägga undan motsvarande summa man betalar för försäkringen varje månad istället, så hade man nog sparat in en hel del. Men nu har jag inte den karaktären. 

Älskar mina hundar men är så trött på att bli motarbetad.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards