quipuskennel

Alla inlägg under december 2019

Av Quipus - 17 december 2019 22:12

Vi har varit glada hela dagen, inget blod. Men nu ikväll slogs den bubblan sönder...

Av Quipus - 16 december 2019 22:31

Vi har varit hos lilla svärmor idag, firat hennes 88-årsdag.

Så klart hade hon stickat en massa nytt och här kommer ett par foton. Igelkottarna är ju bara för ljuvliga! Både igelkottar och pudlar är till salu:

   

Husse fick frågat sin bror om något viktigt, men det är hemligt ännu så länge.


Jag ringde veterinären idag, angående Ior. Ett läkemedel till har satts in, med början idag. Det är mot godartad prostataförstoring. 





Ior

Av Quipus - 15 december 2019 20:37

Känns inte kul... Släppte just ut hundarna sista svängen för kvällen. Jättemycket blod från Ior...  

Av Quipus - 15 december 2019 13:53

Viking är, om några dagar, 18 månader. Hormonerna svallar... Mymlan löper, så hon får inte umgås med flocken, så klart. Hon har sin uteplats på baksidan och inomhus har hon hallen. När jag tar in henne, bär jag henne från bakdörren till hallen, genom köket, där resten av flocken är. Hon är, enligt Viking, sååååå sexig. Vädret har varit blött, men plötsligt sken solen. Då släppte jag ut flocken. När dom varit ute en bra stund ser jag en blixt och strax därpå hörs en jäkla åskknall. Hm, bäst ta in odjuren igen om himlen öppnar sig. När jag då bär Mymlan genom köket så får Viking något slags tuppjuck och hormonerna löper amok. Han skriker och vrålar och försöker följa med Mymlan ut i hallen. När jag föser undan honom biter fanstyget mig i baksidan av låret. Aj som FAN, vad ont det gjorde! Sedan far han på Aska med samma energi. Det gick inte så bra. Aska stelnade till i hela kroppen och fick arga ögon. Efter ett judokast låg Viking på rygg! Duktig Aska!

Uppdatering Ior: Han pinkar ofta i sina byxor, det är därför han har dom. Men när jag släppte ut dom nu denna gången var där inget kiss. Men där var blod. Ska ringa Evidensia imorgon igen.

Nu misstänker jag att strömmen snart försvinner, så jag avslutar. Det stormar som sjutton, jätteotäckt!!!

Av Quipus - 14 december 2019 23:02

Jag vete sjutton vad Vittra sysslar med när hon är ute, men såhär ser hon ut när hon kommer in:


 


Aska tycker det är hysteriskt kul!!


 


Uppdatering Ior: inget blod idag!

Av Quipus - 13 december 2019 22:58

Trött matte, så blir inte mycket skrivet här. Men vill uppdatera om Ior i alla fall. Han tar sina mediciner så duktigt. Blod i byxan endast en gång idag, men det var ganska mycket.

Av Quipus - 12 december 2019 22:57

Han är fortsatt pigg och sig själv, men där har varit en del blod efter honom. Känner mig pessimistisk...

Av Quipus - 12 december 2019 21:41

Denna kan jag inte minnas att jag hört förut. Bra är den i alla fall!!


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards