quipuskennel

Alla inlägg den 10 juni 2023

Av Quipus - 10 juni 2023 20:18

Trots att jag mår skrutt, så körde vi in till Skurup för att gå på marknaden. Med oss hade vi Alan och Vittra. Ett litet elddop för Alan... Många människor, mycket ljud, reaktiva hundar. Han var så cool! Inget bekymrade honom. Tvärtom visade han stort intresse för karusellerna, han stannade för att titta lite extra på dom. Där var en australian shepherd, hane, som gjorde utfall mot honom. Han ägnade knappt den en blick. Där stod ett barn med en blå ballong. Ballongen var i jämnhöjd med Alans ögon. Den fladdrade i vinden, det kunde mycket väl vara skrämmande för en hund som inte upplevt så mycket i sitt liv. Men inte då! Han till och med nosade på ballongen. 

Vittra var så klart också obekymrad om allt, men hon har varit med på många sådana tillställningar.

Efteråt gick vi upp till Lars, som hade varit med mig och Rune på marknaden. Fika och prat om allt som händer i mitt liv just nu. Skönt att ha stöd av honom, han är ju ändå den som känner mig bäst.

Jag behöver dra i alla bromsar för att orka med att ta mig igenom denna stormen. Men så länge jag har några människor omkring mig som stöttar mig, så ska det förhoppningsvis gå.

Av Quipus - 10 juni 2023 19:59

 

Fine Uffe; Quipus Ufo Ho Mon'i Shu'de Wanon'xe, född 1995. Han ligger bakom Woff-Lan, via pappa Kenzo.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards