quipuskennel

Alla inlägg den 21 april 2021

Av Quipus - 21 april 2021 21:15

Ja, lite ledsna är vi. Men vi börjar med ett uppdrag jag hade i eftermiddags. Var och tog ett spermaprov och kollade i mikroskop. Tyvärr inte med något bra resultat. Inte en sheltie, annan ras. Vill inte brodera ut det mer, då jag inte har något ok från uppfödaren ifråga.

Men så till det ledsna - Viking har blivit stor pojke och flyttat hemifrån. En bekant och hans sambo var jätteledsna, utan hund. Jag berättade att vi har 2 hundar som liksom är över. 

Vi får ha 9 hundar som är över 1 år. Detta gör ju att de hundar som gått färdigt i avel tar upp en plats som en produktiv hund kan ta. Det låter säkert kallt, men så är det att vara uppfödare. Vill man kunna gå vidare, så får dom ge plats, dom som är klara. Jag är noga med var dom hamnar, så klart.

Min bekant var här igår och hälsade på och föll för Viking. Viking blev kastrerad i december 2020 och har sedan dess sjunkit i rang. Lite mobbad har han blivit och så vill jag inte ha det. Så detta passade perfekt! Han kommer bo i närheten av oss och jag kommer få träffa honom regelbundet.

Han flyttade nu ikväll och jag har fått rapport att allt gått bra. Men sorgligt var det...

Av Quipus - 21 april 2021 05:31

4 vaknade jag, ont som fan och astman bråkade. Låg och spelade på mobilen när hundarna tyckte att morgonen skulle börja, typ mitt i natten. Nu är det ljust ute, nu är det dags att gå ut! Bara att larva sig ur sängen... Men man kan ju alltid lägga sig igen, nu när dom är ute och har fått lite att knapra på.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards