quipuskennel

Alla inlägg den 16 april 2021

Av Quipus - 16 april 2021 21:47

Fotade igår, så nu har jag gjort vid dom fotona jag tycker duger.


         

Av Quipus - 16 april 2021 18:33

Lastade Vittra, Zajva, Viking och Cree i bilen. Hämtade Lotta i Rydsgård och körde till Sjöbo för att hämta en borste till Malin som hon köpte hos Catarina.

Vidare till Linderöd och Malin. Ärendet där var att para Vittra med Fritz, snyggingen... Det gick kanonbra! Nu har jag alltså gjort det! Parat med 2 hanar! Ångestladdat som fan, men det finns det ju ingen anledning till. Det är en bra möjlighet att få bredda sitt avelsmaterial, anser jag. Vi får se om jag står fast vid det senare, haha.

Eftersom detta är ångestladdat för mig, det känns liksom lite förbjudet, så har jag sovit skruttigt inatt. På vägen hem kände jag tröttheten skölja över mig. 

Lämnade av Lotta i Rydsgård och körde hem. Lastade av alla odjur och gick in för att släppa ut resten av gänget. Slängde mig på soffan, tänkte ta en liten lur, men NÄ. Steg upp efter en stund och matade odjuren istället. Skönt att ha det gjort. Nu KAN jag somna när jag vill. Ska kanske ställa larmet så jag inte somnar ifrån hundarna? Dom är ute i det vackra vädret.

TACK MALIN! För att du hjälper till och stöttar mig i detta lite annorlunda avelsarbetet.

Av Quipus - 16 april 2021 07:31

Liten Videung börjar bli en man... Fotade ju en del igår, men tankade ner dom till datorn nu på morgonen. Detta fotot fastnade jag vid.

Han heter Tiehagens Jetfire, kallas för Vide, född 2020-07-20. Hans pappa är min älskade Viking (Equinoxe ze Zlaté Hvezdy) och mamma är född hos mig; Uni (Quipus Uni Mohtew Atim Ciwew).

Vi hoppas mycket på denne vackre gosse.


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards