quipuskennel

Alla inlägg den 3 april 2021

Av Quipus - 3 april 2021 21:39

Den här dagen blev inte som vi tänkt, husse och jag. Men det blev bra ändå.

Dom ringde från husses jobb i morse, han blev inbeordrad. In med honom i duschen och jag fixade det som skulle fixas med hundar och matpackande.

Jag tog med mig Viking och Vittra när jag körde honom till Lomma. När jag lämnat av husse körde jag ner till Lommas hundrastplats och lät dom nosa runt. Viking, som aldrig har varit där förut, for iväg och utforskade. Vittra har varit där en gång innan men är svår att imponera på. Jag gick med henne längs med staketet för att få igång henne, men nä. Hon stannade hos mig med glittrande blå ögon och glatt viftande svans. Matte jag behöver inte detta, jag behöver DIG... Söta lilla underbara satragata till hund...

På vägen hem från Lomma stannade jag till på Lidl i Lomma. Tänkte handla inlägg till byxorna som Dali och Karlos har på sig inne, för dom är pinkare. Lidl har så billiga dambindor; 20 stycken för 8:95! Jag tömde lådan, så slipper jag gå in i butik på ett tag. 21 paket blev det! 

Grönsaker måste dom också ha! Sommargrönsaker 1 kg för 14:90, så jag köpte 5 stycken. Blev en billig shoppingtur!

Hemma igen släppte jag ut hundarna och gjorde lite viktigt och oviktigt, såsom att göra ett storkok av fläskkotletter. 

Vädret var vackert, så jag tyckte att det kunde vara trevligt med en tur till Svaneholm. Ringde Bettans husse, som var med på det. Tog med Vide, som först tyckte det var lite skumt att vara ensam hund på äventyr. Men så träffade han Bettan och då var det ok.

Ungefär varannan människa var gamla bekanta till honom. Han ville hälsa på alla dom. Ville inte dom hälsa på honom ställde han sig och stirrade på dom. Precis som sin pappa Viking...

Efter promenaden körde jag hem. Jag blev överlycklig när jag ÄNTLIGEN fick se Kurt stå och påta i sina rabatter. Han höjer dagen värde, är en så trevlig människa med det mest underbara leendet. Vi har inte sett honom på ett tag, så vi har varit oroliga i dessa tider.

Hemma igen, ut med hundarna och lite mer pysslande. Efter någon timme ville hundarna in så det fick dom. 

Jag lade mig på soffan för att slöglo på tv och somnade. Vet inte hur länge jag sov, men klockan var 21.20 när jag vaknade! Jösses! Hundarna ska ha mat! Ut med dom och slängde ut en skopa torrfoder så dom har att pyssla med.

3 utryckningsfordon har kört med blåljus från väg 101 och upp mot Önnarp, otäckt...

Hem och släppte ut hundarna och fixade runt lite.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards