quipuskennel

Direktlänk till inlägg 16 april 2021

"Vide"

Av Quipus - 16 april 2021 07:31

Liten Videung börjar bli en man... Fotade ju en del igår, men tankade ner dom till datorn nu på morgonen. Detta fotot fastnade jag vid.

Han heter Tiehagens Jetfire, kallas för Vide, född 2020-07-20. Hans pappa är min älskade Viking (Equinoxe ze Zlaté Hvezdy) och mamma är född hos mig; Uni (Quipus Uni Mohtew Atim Ciwew).

Vi hoppas mycket på denne vackre gosse.


 

 
 
Ingen bild

Hanna Skattberg

16 april 2021 16:27

Han är såååå fin o charmig ❤️

Quipus

16 april 2021 16:48

Tack! Är mycket stolt över honom!

 
Mikaela Claesson

Mikaela Claesson

18 april 2021 14:11

Åh vad fin han är! ❤️ Så kul att se nya bilder på honom. Jag har hans bror Allan (Tiehagens optimus prime) från samma kull! Hur stor är han? Bilder på Allan finns på min Instagram! ☺️

http://https://www.instagram.com/p/CNrq-p-lHxf/?igshid=x13hyu8f6cdc

Quipus

18 april 2021 16:55

Hej Mikaela!
Oj, vad dom är lika!!! Förutom färgen då, haha.
Jag ska mäta honom, återkommer med det.
Du vet om att jag har hans pappa va?
Kram Diana

 
Ingen bild

Mikaela Claesson

19 april 2021 11:55

Jaa det har jag koll på. Pratade med dig innan vi åkte och hämtade honom. Väldigt kul! :) hur stor är viking? Allan är ca 41-42cm och väger nog ca 8,5-9kg (inte vägt på en månad).

Quipus

19 april 2021 20:23

Tyckte jag kände igen namnet, men jag är allmänt virrig så var inte säker.
Viking är ca 32 cm... Vikten vill han inte tala om, då han gått upp en hel del sedan kastreringen i december. Men han arbetar på att få strandfigur igen. Vides siffror kommer. Fast han vägde knappt 7 kg för någon vecka sedan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 20 maj 23:58

Ikväll har vi sett en film. Jag har sällan tålamod att se en hel film, men denna fascinerade mig. Troligtvis för att den var verklighetsbaserad... Erin Brokovich; jag vill så gärna se den igen. ...

Av Quipus - Söndag 19 maj 21:01

Idag för 16 år sedan började jag skriva denna bloggen. Min kära Tina började exakt 1 år senare i sin blogg Chryses Kennel. Idag har vi suttit ute, jag, Rune och Lars. Fixade med hundarna och hade det mysigt i det fina vädret. Plötsligt ringer min t...

Av Quipus - Lördag 18 maj 21:07

Återkommer med mer information när det är ok med tikägaren.

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:10

Vi skulle till veterinär Malin för besiktning av Alan Walker före hans flytt. Vi passade på att ta med unga damen Pixie för vaccination. Båda hundarna uppförde sig mycket väl, hade inte väntat mig något annat. Pixie vägde 9,7 och Alan Walker 10,8...

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:08

Idag har Alan Walker övergått till nya ägare. Han bor nu i ett härligt hem tillsammans med husse och matte i Veberöd. Det känns vemodigt, men samtidigt så skönt. Tack för att Ni tar hand om min stilige pojke!         ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards