quipuskennel

Alla inlägg den 7 augusti 2021

Av Quipus - 7 augusti 2021 21:57

Hämtade husse i Svedala, brukar bli så på helgerna. Går inga ordentliga tåg/bussar till Skurup då.

Vi körde vidare till Ystad. Först loppis på Österportstorg, bara mys. Sedan Öppna Hjärtat, där det var alldeles för mycket folk i min smak. Så till Rusta för att köpa en säck hundmat till Maggans Lilleman.

Nu ikväll har det varit en del hundprat i telefon. Hundmatning och nu ska vi äntligen äta också. Himlen lyser upp av en massa blixtar...

Av Quipus - 7 augusti 2021 09:17

Igår hade jag ju jättemånga besökare här på bloggen - över 90!!

Tittade på bilderna och insåg en sak vad gäller texten på Daphne.

Jag har ju skrivit att hon troligtvis blir till salu. Jag har skrivit att vi TROR att det är Dali som är pappa. Det kan se oseriöst ut om man inte har läst bloggen längre bak i tiden. Därför vill jag förklara lite:


Vi har, enligt SKKs regler, parat båda våra tikar; Vittra och Zajva, med 2 hanar var. Detta för att lite mer säkra att det BLIR valpar. Och för att bredda urvalet för vårt blivande avelsmaterial.

I tisdags var veterinären här och tog DNA-prover som vi sedan skickade till SLU för analys. Detta för att få reda på vem som är pappa till vem. För det kan vara 2 olika pappor, eller till och med fler, i en och samma kull. Men bara en pappa per valp, så klart. 


Just Daphne, som troligtvis är till salu, är dotter till Zajva. Pappa är antingen vår egen Dali eller vår egen Karlos. Daphne är åttonde generationen av vår egen uppfödning. 


Våra valpar är alltid id-märkta, registrerade i Svenska Kennelklubben ( har en stamtavla), veterinärbesiktigade, vaccinerade och ögonlysta. Vårat kennelnamn blev registrerat i Svenska Kennelklubben (SKK) 1991.


Så, nu har jag nog rätat ut dom frågetecken som jag kan tänka mig att detta har gett till eventuella läsare.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards