quipuskennel

Alla inlägg den 3 augusti 2021

Av Quipus - 3 augusti 2021 20:42

Idag skulle pappa ha blivit 92 år. Säker på att han sitter och vakar över oss på sitt moln.


Av Quipus - 3 augusti 2021 20:29

Så var det då äntligen dags för DNA-test av valparna. Vår veterinär kom hem till oss, tack och lov.

Men först kom Malin med hela sitt gäng och sedan kom husse hem från jobbet.

Valparna blev chipmärkta, gick jättebra! Det gjorde ju jag själv. Med hållhjälp av husse, så klart.

Blodprov togs på Fritz, Vittra, Zajva, Karlos och Dali. Det gick mycket bra med allihop. Så swabtest på de 4 valparna, 2 provstickor var. Gick helt klart över förväntan!

Så vaccinerades Vide, Zajva och Fritz. Veterinären upptäckte att han hade fått med sig en kattvaccination också, så vi tog den på Elvis.

Räkningen blev som jag väntade mig. Jag tyckte det var värt pengarna att han körde hit. Annars hade jag fått ta med 5 vuxna shelties och 4 valpar. Och en av de vuxna är åksjuk...

Efter att veterinär Sverre var klar hos oss körde han in till Skurup för att vaccinera Maggans Lilleman och gamla Bettan behövde också en vaccination.

Malin och jag körde in till Skurup för att hämta mat åt oss. En kilometer hemifrån kommer jag på att jag hade ett brev som skulle postas också... Det med proverna som skulle till SLU... Vände så klart och hämtade det.

Nu är alla måsten klara för kvällen och jag mår inte särskilt bra. Men jag är nöjd!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards