quipuskennel

Alla inlägg under januari 2018

Av Quipus - 24 januari 2018 16:28

Nu börjar det närma sig. Dom blir 6 veckor imorgon! Kommer en spekulant på fredag. Ringt och pratat med Evidensia angående besiktning, vaccination och id-märkning. Brukar ju id-märka själv, men det är ett paketpris, så då "slipper" jag det. 


Var och hämtade husse i Lomma i morse, efter ett extrapass. Blir omkörd av en skolbuss, som kom i en jäkla fart. Inte helt fritt från fara heller, då det kom en lastbil i motsatt riktning. Inne i Anderslöv, där det är 40, kör den på som attan och försvinner i horisonten. Jag resonerade med mig själv en liten stund, men bestämde mig för att ringa kommunen. Jag är annars inte den som brukar gnälla, men det där var bara för mycket för att jag skulle tycka det var ok. Blev lovad att någon skulle ringa upp mig, vilket han gjorde. Eftersom jag visste vilken tid det var, kunde han rota reda på vilken chaufför det var. Så någon ska få lite skäll, med all rätt!


Husse fick inte lov att komma hem heller. Jag lämnade honom i Skurup, där han skulle vidare med en annan brukare till Kristianstad. Och nu, när jag gjorde mig redo för att köra och hämta honom i Skurup, så ringer han. Taxi/färdtjänst kom inte på sagd tid! Så istället för att vara hemma vid 16.30, blir det först 18.30 Nu får det liksom räcka...

Av Quipus - 23 januari 2018 23:08

6-packet har fått klorna klippta nu ikväll, tredje gången i deras liv. Duktiga är dom. Wilse var helt underbar, låg på rygg i min famn och tittade intresserat på vad jag gjorde med hans små tassar. Passade på att ha en mysstund med var och en efter klippningen. Nu har dom fått gå in på sitt nystädade rum och äta kvällsmat. Fast dom slåss mest!


Resten av gänget var ute under tiden och när jag är på sista valpen hör jag regnet smattra på rutan. Lite stress kom där då. Men andas och fortsätt! Men kloka som dom är så hade dom allihop gått in i dom gamla hundgårdarna som fortfarande står kvar, fast utan grindar. Gårdarna är upphöjda, har trätrall i botten, bakre väggen är plåt och likaså taket är plåt. Inne i gårdarna (2 av 3 kommer dom åt) står det hundkojor dom kan gå in i om dom vill och i den ena gården står 3 fåtöljer som används mycket flitigt.

Förr hade jag dom flesta hundarna boende ute i gårdar, men jag klarade inte av det till sist. Jag vill ha koll på dom, alltså fick dom flytta in. Inget jag har ångrat, fast jag ibland gnäller över hur smutsigt det blir efter dom. Men jag skulle aldrig vilja vara utan... Gnället är nog mest för att munnen ska få gå lite...  .


Blir nog tidigt i säng ikväll. Husse jobbar, gick på 8.30 i morse, jobbar till 9.30 imorgon. Jag ska köra och hämta honom, för han har ett uppdrag till imorgon.

Ska bara lyssna lite till på musik på YouTube. Just nu Mike Oldfield - Moonlight Shadow...

Av Quipus - 23 januari 2018 17:35

Nu är registreringspappret inskickat på 6-packet. Som vanligt har dom fått låååååååååååååååååånga namn.

Dom blir vildare och vildare, dom små odjuren. Underbara...


Har varit på Dollar Store idag, det mesta jag handlade blev till katten Elvis...

Elvis, förresten! Han kom farande ner för trappan vid 5-tiden imorse, han skulle UT. Inte det vanligaste, han är en riktig stugkatt. Efter en stund hörde husse kattmorrande så han tittade ut. Då visar det sig att Elvis har en dejt (han är kastrerad) av en svart/vit madam. Vi har gett henne mat ett tag, kallar henne Klara. Hon syns till ofta häromkring. Jag har inte kunnat se något halsband, så vi vet inte om hon har någon människa. Men hon får gärna blir kvar här.

Men Elvis och Klara var inte överens imorse. Klara gick morrande härifrån med svans stor som en sådan borste dom sotar skorstenar med. Kommer inte ihåg vad den heter...

Av Quipus - 22 januari 2018 19:19

Det var meningen att vi skulle få besök på onsdag, men vissa omständigheter satte stopp för det. Dock valde intressenterna att tinga honom osedd, så nu är Wizzle tingad.

Även Windy är tingad, som jag skrivit i tidigare inlägg.

Kvar är bi-blue hanen Whisper och svart/vite hanen Wilse.


Husse blir extrainkallad en del nu, så vi får försöka passa på att umgås när han är hemma. Ytterligare ett pass denna veckan blev det... Enligt schemat ska han ha 2 lugna veckor sedan, vi hoppas det blir så. Veckan när 6-packet blir 8 veckor vill han vara hemma så mycket som möjligt, för att kunna hänga med på det som ska göras. Alltså tog han semester den dagen då 6-packet ska ögonlysas. Skönt det!


Sedan har Tina gått ut med nyheten, så nu kan vi det också:
Ior har parat!

http://chryseskennel.bloggagratis.se




Av Quipus - 21 januari 2018 09:32

Nu har vi bestämt oss för att Wizzka får stanna hemma hos oss. Jag har varken ork eller lust att engagera mig i en fodervärd just nu. Så därför stannar både Willow och Wizzka hemma hos oss tills vidare.


Jag har just kommit hem efter att ha skjutsat husse till jobbet i Lomma. Han blev inbeordrad... Men sedan ska han vara ledig från det jobbet ända till fredag! Om inget annat händer... Är väl ingen jätteuppoffring, han trivs så bra med sitt jobb.

Av Quipus - 20 januari 2018 21:35

Här har varit lite fullt upp idag.

Älskade vännen Carina på Babysocks kennel satte ut mina valpar på Facebook. Naturligtvis inte utan min vetskap. Dom har gillats massor av gånger och Carina har vidarebefodrat dom till mig, åtminstone en del av dom. Det har mailats en del och det har lett till att en spekulant kommer och tittar på onsdag, på Wizzle.

Och så är Windy tingad! Vem kunde tro det? Det var intressenten från igår som idag smsade att hon ville ha henne. Hade jag aldrig tippat på, haha. 

Strax efter det får jag ett sms från en väninna som också ville ha henne. Typiskt!

Av Quipus - 19 januari 2018 23:47

Idag fick jag förfrågan om den ena valpen - Windy. Intressenten bor en bra bit härifrån, men skulle av en dyster anledning till Helsingborg idag. Kunde dom kanske få komma och titta? Så klart! Tid på ett ungefär planerades, men dom fastnade i en bilkö orsakad av en olycka på vägen. Som tur var, var dom inte mer inblandade än att dom liksom satt fast i kö. Får vi komma ändå? Ja, självklart! Till sist kom dom fram, intressent, intressentens 2 söner, intressentens mamma, alla lyckades knöla sig förbi gänget av vuxna hundar, som alla ville prata högst. Så skulle dom då få träffa valparna. Jag öppnar gallret och normalt sett brukar dom myllra ut i köket i en oorganiserad röra där man får passa sig för var man sätter fötterna. Dels på grund av vimsiga, rultande valpar och dels på grund av vad dom lämnar efter sig på vägen... Först ut brukar vara Windy och Whisper, som 2 ettriga små stormar. Men inte idag... Windy blev kvar på "rummet". Nä, jag är trött, orkar inte vara social. Jag lyfter ut henne, åh söt hon är! Sätter ner henne på golvet. Vad gör hon? Går in på "rummet" igen!! Lyfter ut henne ännu en gång - samma resultat! Djäkla unge! 
Tidigare idag var det Wizzle som var slö och trött. Men nu var det full fart! Men inte Windy...

När jag nu släppte lös dom för att göra rent sista gången för kvällen, vem far ut först???????????????

Känner mig inte jätteövertygad om att hon gjorde någon succé hos intressenten... Djävla valp...  

Av Quipus - 19 januari 2018 07:32

Äntligen kom resultatet på HundData:
Babysocks Veni Vidi Vici "Ior" HD A ED ua. Så skönt att kunna andas ordentligt igen  .

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards