quipuskennel

Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Quipus - 10 juni 2018 23:31

Bettans husse har varit här idag och installerat släktforskningsprogrammet Holger 8 i vår dator. Ska bli kul att komma igång med släktforskningen på hundarna igen. Blir nog att jag tar upp Dante och Karma Ragata i programmet också.

Sedan körde husse och jag till Skurup för att gå på marknaden i dag också. Det var några saker som jag ångrade att jag inte köpte igår, bland annat ett vindspel. Men nu har jag det!

Sedan körde vi hem och åt jordgubbar och glass! Och på det en vilostund.

Idag tog vi Tipi och Karma Ragata med oss till Svan(s)eholm. Det var Karmas första tur dit. Tipi blev som tokig, precis som vanligt. Under början av promenaden visade hon upp sitt mycket märkliga rörelseschema, som innebär att bakbenen har mer bråttom än frambenen. Det slutar med att hon nästan går sidledes. Ivrigt nynnande på en liten melodi.

Naturligtvis skulle Karma få prova på att kliva upp på stockar och stenar, även hon. Hon var tveksam till en början, men hon blev mer och mer självsäker. Sista stubben for hon upp på med en glad min i sitt lilla svarta ansikte. GULLHUNDARNA!!!!!

Vi kände oss lata och tog med hämtmat hem, jag kycklingsallad och husse pizza. Det var jättegott!

Men nu, när det är dags att gå och lägga sig, så har min kropp fått totalt frispel. Värken är riktigt vidrig, jag har så ont att jag har ångest. Men ok, är det priset jag får betala för dom senaste underbara dagarna, så är det nog nästan värt det...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards