quipuskennel

Alla inlägg den 11 juni 2018

Av Quipus - 11 juni 2018 20:31

Xander och jag åkte till Svan(s)eholm nu ikväll. På väg till Skurup ringde Bettans husse och det blev så att vi hämtade upp dom också. Men jag har nog varit lite för elak mot min kropp, för nu har jag förbaskat ont igen... Men Xander var överlycklig!

Av Quipus - 11 juni 2018 17:41

Stackars Elliot har problem med sin matte. Hon inser inte att han INTE ALLS har vuxit ur sin bädd  


     

Av Quipus - 11 juni 2018 14:51

Glömde ju skriva att vi äntligen förärades med lite regn igår kväll. Jordgubbarna jublade!!!

Av Quipus - 11 juni 2018 14:33

Värken gav sig inte trots värktabletter. Vid min sida hade jag min eminenta sjukvärdare Vittra, som såg till att jag hade det varmt (eh, det är hemskt varmt sedan innan, lilla hund) och bekvämt (så lagom bekvämt med hela munnen full av Vittrapäls. Hon sov inte mycket inatt, hon heller. Det är så hjärtat svämmar över, tänkt vad underbara våra hundar är! Jag ville inte hålla husse vaken, eftersom han skulle på sitt arbetspass nu på morgonen. 
Till råga på allt hade Wizzka fått något konstigt för sig. Hon började skälla några gånger. Kan hon också vara känslig för min hälsa? Jag vet ju att dom är flera som är det, men hon är ju mer husses hund.

Nå väl, vi steg upp 5 imorse, fixade med hundar och annat morgonbestyr. Yakki packades in i bilen och jag skjutsade husse till Skurup. Sedan körde Yakki och jag ut till Svan(s)eholm och gick rundan. Så skönt att gå där så tidigt, svalt och friskt, knappt några människor. Yakki fick till och med förtroendet (efter att jag visat henne att jag hade ett ton godis) att gå lös. Detta skötte hon exemplariskt! Inte minsta ansats att ens ta ett snedsteg mot mamma fågel med bebisar som simmade i vattnet. Det var hon och jag! Och så klart alla stubbar och stenar som hon hoppade upp på, med vetskapen att det då vankas GOOOOODIIIIIIIS!

Väl hemma igen gick vi alla och lade oss ett par timmar. 

Men nu är gänget ute, Bettan har åkt hem. Bettans husse var inom Byggmax i Vellinge (han jobbar i Vellinge) och hämtade 3 barnpooler a´19,95. Kan inte ha dom stående inne hos hundarna, för då biter dom säkert sönder dom. Jag får sätta upp en i taget på gräsmattan och så får några hundar i taget komma och leka.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards