quipuskennel

Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Quipus - 11 mars 2020 21:18

Kära Catarina mailade mig igår kväll och berättade att hon hade ett skriande behov av att ge någon av mina hundar en spa-dag. Såklart anmälde Askepot sig! Det tar på krafterna att vara en 8-barnsfar, det måste vi ju förstå. Undrar när husse och jag får våra spa-dagar? Nu när valparna är 6 veckor så är det ett enda städande efter kiss- och bajsmaskinerna. Men men, det är ett kärt besvär. Man kan inte annat än vara lycklig när man sätter sig i hela högen med monster med piggiga tänder som alla studsar av glädje.

Några intressenter har hört av sig på de 3 flickorna. Får se vad det leder till. En hoppade av, då hon var säker på att dom skulle bli för stora. Mamma är ca 38, pappa 36. Dom 3 flickorna som är kvar väger mellan 900 och 1200... 

Det är omöjligt att sia om hur stora valparna ska bli enbart genom att se på föräldrarna. Man måste se på individen. Och eftersom en "normalstor" sheltievalp ligger på ca 2 kg vid 8 veckors ålder, så kan man ju inte tänka annat än att dom här 3 kommer att bli små. Min erfarenhet säger detta, i alla fall. Inte ens om dom kör på med världens växtspurt tror jag inte att dom kommer att bli några 10kg i vuxen ålder. Om man inte övergöder dom, så klart.

Nåja, nog om detta. Här kommer ett foto på Askepot på spa:

 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards