quipuskennel

Alla inlägg den 9 december 2020

Av Quipus - 9 december 2020 21:47

Strax innan 9 imorse lämnade jag Viking för operation. Han vägde då 6,95, alltså 200g mindre än häromdagen. Kan bero på att han var förstoppad och fick paraffinolja igår.

Hämtade honom igen klockan 17, nyopererad och ännu inte vaken. Det var en väldigt hemsk upplevelse. Han var lealös, jag fick bära honom till bilen och från bilen och in i huset. Skakade i hela kroppen, kalla tassar, knappt kontaktbar. 

Jag satte på honom en hundjacka, bäddade ner honom i soffan med en filt över honom. 
Messade Ida, sköterskan på Evidensia, och berättade om hur jag upplevde det. Hon sa att dom vanligtvis var mer vakna innan dom åkte hem... Men jag var ju liksom tvungen att hämta honom 17, dom stänger då.

Vittra kom in till honom och lade sig hos honom, som för att värma honom. Mycket rörande att se. Vittra är annars väldigt egotrippad, men här visade hon vilken fin flicka hon kan vara.

Efter vad jag tyckte var en evighet, strax efter 19, reste han sig upp och ville gå ut. Husse och Vittra följde med honom och han både kissade och bajsade. Sedan bäddade han ner sig igen.

Jag påpekade till Ida att jag aldrig fått hem en hund i detta tillståndet förut. Inte så att jag haft många operationer, 2 kastrerade hanar, 3 kejsarsnitt och några kastreringar av tikar (läääänge sedan). Dom har alla varit vakna, gått ut till bilen själva.

Försökte ge honom lite mat, 2 slick med nyponsoppa gick ner. Inget torrfoder, inte heller gurka eller paprika, vilket är favoriter.

Men nu nyss fick jag i honom vatten. Jippie!
Har tempat honom, 38,5.

Blir nog en låååååång natt....

Tyvärr inga valpfoton idag heller......

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards