quipuskennel

Alla inlägg under juli 2023

Av Quipus - 9 juli 2023 19:29

Tikens matte var rädd att det inte skulle funka, då tiken har visat humör tidigare. Men så blev det inte här.

Dom möttes utanför bilen nos mot nos, men Vide vände sig snabbt om, så tiken kunde nosa honom i baken. Då viftade hon på svansen och så var det dramatiska över.

Själva parningen var helt odramatisk och mycket bra. Matte blev rörd, så det blev ju jag också då... Tänk att man kan bli så glad över en parning, det blev vi allihop.

Nu har vi just kommit hem från ett födelsedagsfirande av Lotta. Trevligt med grillat (kyckling) och att det inte blev så himla sent.

Av Quipus - 8 juli 2023 21:35

Jessica och Ingrid var och hälsade på idag. Panda och Viking behövde klippa klor och krafsa pälsar och det gör jag så gärna.

Av Quipus - 7 juli 2023 22:57

Fixade ordning allt som skulle följa med henne. Eftersom dom inte skulle komma förrän nu ikväll var där gott om tid över till att bada henne. Jag tog Pixie också, bara för att, liksom. Efter badet lade jag som vanligt ut deras handdukar på golvet. Båda lade sig och gnuggade sig! Det tyckte jag var smart!

Nu har dom nyss kört hemåt, mot Floda. Penny kommer få ett underbart hem, det känner jag.

Av Quipus - 6 juli 2023 21:17

Penny (fd Bess) ska ju flytta imorgon, så idag blev hon besiktigad och vaccinerad. Allt gick bra och hon var utan anmärkning på alla punkter.

Ned sig hade hon sin syster Pixie, som ska stanna hos oss. Hon fick sin vaccination. Båda var så duktiga!

Av Quipus - 5 juli 2023 21:04

Har ju glömt att sätta in dessa fina fotona av vackra Raqqa:

         

Av Quipus - 5 juli 2023 21:03

Samma tik som igår. Det gick jättebra!

Av Quipus - 4 juli 2023 21:16

Panda fick träffa söta sobeltiken Lady idag. Det blev en bra parning och dom ska träffas imorgon igen.


Hundarna har fått vara inne en del idag på grund av regnet. Det blev tuggbensdag tack vare det.

Jag for till Sjöbotrakten och hämtade en burvagn, alldeles gratis!

Av Quipus - 3 juli 2023 20:09

       

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards