quipuskennel

Direktlänk till inlägg 9 juni 2024

En liten turné idag

Av Quipus - Söndag 9 juni 21:57

Lars kom och hämtade mig och Rune.

Vi började i Staffantorp, där vi köpte en begagnad tvättmaskin. Vår gamla har gett upp... Den "nya" blir levererad måndag eller tisdag. OJ, vad jag ska tvätta!!!!! Det har hopat sig, både med våra kläder och hundarnas bäddar. Tur jag har gott om allt....

Så till Klagstorp så Rune och jag kunde rösta. 

Vidare till Skurup så Lars kunde rösta.

I Skurup passade vi på att äta på Sibylla, jättegott.

På vägen hem ringde grannen. Hon var bekymrad, för hon tyckte att hundarna hade varit så tysta senaste dagarna. Har det hänt något? Nej, vi försöker bara hålla dom tysta... Då var det fel på det också... 
Det var också konstigt att Lars hade varit här så mycket dom senaste 2 månaderna. Detta hade hon diskuterat med en annan av grannarna. Jamen, sa jag, det beror ju på att Lars har varit här och hjälpt oss väldigt mycket med både hundar och handlande när jag har varit skadad. Ja, hon hade varit så orolig, så hade hon inte fått tag i oss idag, skulle hon ringt polisen... Suck... Kan inte grannar ha NÅGON annan hobby??? 

Lite gulligt är det, men samtidigt läskigt att man är så kontrollerad.

Annars har resten av dagen flutit på bra. Hundpromenader mellan regnskurar, precis som igår...

 
 
Ingen bild

Jessica Andersson

Måndag 10 juni 00:42

Jösses, somliga har verkligen inget eget liv när de måste ha stenkoll på andra 😂

Quipus

Måndag 10 juni 16:02

Eller hur???

 
Ingen bild

Babysocks

Onsdag 12 juni 20:17

usch, lite olustigt att vara bevakad så

Quipus

Onsdag 12 juni 22:49

Ja, det känns olustigt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Fredag 21 juni 12:27

     

Av Quipus - Torsdag 20 juni 20:53

Det var meningen att vi skulle på en utflykt idag, jag, Rune och några hundar. Tyvärr fick vi ställa in detta. Istället har jag krafsat lite pälsar idag. Rune har tagit hundpromenaderna. Vädret är underbart, så hundarna är fortfarande ute.  Kan...

Av Quipus - Onsdag 19 juni 21:01

Eftersom Puzzel fyllde 1 år igår, är det ju dags för vaccination. Denna gjordes så klart hos veterinär Malin i Beddingestrand. Puzzel väger 7 kg, mår alldeles utmärkt och var en riktig klippa hos veterinären. ...

Av Quipus - Tisdag 18 juni 17:17


I min värld har hon varit 1 i ett par månader redan, men det är så min hjärna funkar... I stamtavlan heter hon Kiva's Eden Wilderness Blue Colours of the Wind, flådigt va? Hon behöver göra vid sig någon av närmaste dagarna för att se ordentlig ut...

Av Quipus - Måndag 17 juni 21:35

Dags för besök hos sjukgymnasten igen. Han verkar lite frustrerad över att jag fortfarande inte fattar hur allvarlig skadan är.  Jag jämför mig med Vide, som fick en vridframtur på sitt ena bakben vid 9½ veckas ålder. Det åtgärdades med operation, ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards