quipuskennel

Alla inlägg under juni 2024

Av Quipus - Tisdag 11 juni 21:01

Fick ett sms att min astmamedicin hade kommit till apoteket, så jag for glatt in och hämtade. Hade bara 2 doser kvar i den gamla. Fy skäms att slarva så...

Maggan var med, så klart. Vi handlade lite inne på Ica och sedan till torget så klart. Jordgubbaroch bigarråer...


Hundarna fick besök idag, av ett par från Trelleborg. Dom vill ha en tik i framtiden, antingen köp eller fodervärd. Urtrevliga människor. Dali, som är min eviga måttstock, var framme och ställde sig mellan dom så dom kunde klia båda 2 samtidigt. Klart godkända alltså.


Det var meningen att vår "nya" tvättmaskin skulle kommit igår eller idag, men så har det inte blivit. Vi hoppas på att den kommer imorgon. Dom kunde ju ha skickat ett sms i alla fall.....

Av Quipus - Måndag 10 juni 20:39

Scott blev tingad i mars, av ett par en bit upp i landet. Scott var då 5 månader. Dom valde att byta namn till Ludde och det började vi i kalla honom.

Allt förhalades och dom kom aldrig och hämtade honom. När jag nu till sist blev heligt förbannad, så backade dom ur. SLudde är nu 8 månader...

Jag har lagt ut honom på Blocket och Köpa Hund.

Av Quipus - Söndag 9 juni 21:57

Lars kom och hämtade mig och Rune.

Vi började i Staffantorp, där vi köpte en begagnad tvättmaskin. Vår gamla har gett upp... Den "nya" blir levererad måndag eller tisdag. OJ, vad jag ska tvätta!!!!! Det har hopat sig, både med våra kläder och hundarnas bäddar. Tur jag har gott om allt....

Så till Klagstorp så Rune och jag kunde rösta. 

Vidare till Skurup så Lars kunde rösta.

I Skurup passade vi på att äta på Sibylla, jättegott.

På vägen hem ringde grannen. Hon var bekymrad, för hon tyckte att hundarna hade varit så tysta senaste dagarna. Har det hänt något? Nej, vi försöker bara hålla dom tysta... Då var det fel på det också... 
Det var också konstigt att Lars hade varit här så mycket dom senaste 2 månaderna. Detta hade hon diskuterat med en annan av grannarna. Jamen, sa jag, det beror ju på att Lars har varit här och hjälpt oss väldigt mycket med både hundar och handlande när jag har varit skadad. Ja, hon hade varit så orolig, så hade hon inte fått tag i oss idag, skulle hon ringt polisen... Suck... Kan inte grannar ha NÅGON annan hobby??? 

Lite gulligt är det, men samtidigt läskigt att man är så kontrollerad.

Annars har resten av dagen flutit på bra. Hundpromenader mellan regnskurar, precis som igår...

Av Quipus - Lördag 8 juni 22:18

Jag och Rune tog med oss Lego och Drobna. Det var första gången dom båda har varit med på marknad. Båda uppförde sig mycket bra. Hälsade på folk och var nyfikna på alla roliga saker.

Av Quipus - Fredag 7 juni 21:35

Dali önskade sig en spadag i födelsedagspresent. Så klart fick han det, hos Catarina i Sjöbo. Han tog Vide med sig som stöd och jag fick så klart vara chaufför.

Foton togs så klart. Från före och utmed hela processen.


                       

Av Quipus - Torsdag 6 juni 21:54

Älskar hans uttryck! I stamtavlan heter han Chryses Lucifer Evil Walk at Quipus.


   

Av Quipus - Onsdag 5 juni 21:58

Fick foto från Sländas nya människor. Hon har fått spabehandling och ligger så fint så.

 

Av Quipus - Tisdag 4 juni 21:28

Jag var hos sjukgymnasten idag för andra gången sedan jag blev opereerad. Fick några fler rörelser att göra. Nu ikväll har jag ont som attan, men är glad att det går på rätt håll.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards