quipuskennel

Alla inlägg den 22 december 2008

Av Quipus - 22 december 2008 00:14

har fått ett nytt hem!

Det var meningen att Malin med familj skulle ha Quipus Quipu. Men när Quipu fick en reaktion på sin 2a vaccination, tyckte inte jag att det kändes bra att lämna bort honom. Vi får se vad som händer längre fram. Så istället fick Qurant, som ju kom tillbaka häromdagen, flytta till Malin med familj.

Qurant ska där heta Qompis, precis som Quipus Qompis... Ja, ja, det blir lite förvirrande till en början, men det blir säkert ännu värre ska Ni se.

Qurant-Qompis fick ingen reaktion på sin vaccination. Vad jag kan minnas har vi inte haft reaktion tidigare i våra kullar. Det var absolut ingen allvarlig reaktion. Han skakade i hela kroppen, men slemhinnorna var ok. Detta uppträdde ungefär 2 timmar efter vaccinationen. Naturligtvis åkte jag upp till veterinären igen (bor ju granne med Lennart Nord!!!). Där fick han en cortisonspruta och skakningarna slutade efter en kort stund.

Han får gå kvar här så länge, jag gör ju inte så hemskt mycket väsen av att försöka sälja mina valpar... Rätt människa dyker alltid upp till var hund.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards