quipuskennel

Alla inlägg den 8 september 2016

Av Quipus - 8 september 2016 12:54

Pratade med älskade Eva igår kväll. Vi pratade om något så tråkigt som kroniska sjukdomar, något som både Eva och jag släpar på. Jag går inte in på Evas sjukdomar, men själv har jag, bland annat, fibromyalgi. Mot detta tar jag smärtstillande, men pressar ofta min kropp till det yttersta genom att inte ta någon lindring. Oftast för att enkelt uttryckt straffa min kropp för att den gör ont. Helt bakvänt, jag vet! Jag tar inte smärtstillande när jag börjar få ont, utan "ska bara" göra det först. Och sedan ska jag göra det, eller det, eller något annat. Till sist har jag så ont att min kropp inte tar emot smärtlindringen och jag får så förbaskat ont och blir arg och sur och ledsen.

Eva berättade att så har hon också gjort. Men inte nu längre. Hon har slutit fred med sin kropp och sin hälsa. Hon tar sina mediciner vid bestämda tider på dygnet och mår så mycket bättre.

Jag tycker det är bland det klokaste jag har hört på länge! Efter diskussion med husse så bestämde jag mig för att försöka uppnå detta, även jag. Detta börjar idag!

Av Quipus - 8 september 2016 12:52

har köpt ny kamera. Nu är den invigd och här kommer några smakprov.

       

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards