quipuskennel

Direktlänk till inlägg 2 mars 2018

Vilket djävla skämt!

Av Quipus - 2 mars 2018 10:53

Hela dagen har gått åt till att försöka hitta lösningar på saker som bara blir fel hela tiden. Har mest lust att gå och lägga mig igen och strunta i den här dagen. Det enda som fungerat hittills är hundarna och katten. Och husse.

Det sista i raden är nu ett paket som skulle delas ut av PostNord. Från Apoteket. Beställningen gjordes i onsdags, av en liten burk med Paraflex. Idag fick jag ett sms att jag kan hämta ut medicinen på Ica i Skurup. Hade jag vetat det, hade jag inte ens brytt mig om att göra beställningen. Jag har lika långt till Ica som till Apoteket i Skurup. Men saken är den att bilen är trasig, vet inte hur länge det dröjer innan jag får bil igen. Jag ringde PostNord och frågade om detta. Oj, något har nog blivit fel... Ja, eller hur??? Paket med hundmat på över 30 kg har dom kunnat leverera till dörren, men inte en liten plastburk med medicin i. Fan, vad sur jag blir!!!


Annat som inte stämmer just nu:


Bilen trasig, vet inte vad som är fel och när det är aktuellt att jag får den igen

Bilmekare som inte hör av sig och lämnar status

Helvetes massa snö

Husse begärde ledigt, eftersom han inte kan ta sig till tåget i Skurup. Men se det gick inte. Han SKA jobba imorgon, söndag, 19:30. Det var ingen ursäkt att bilen är trasig, trots att vi lämnat besked i god tid. Som tack då för alla extra pass han tagit. Som tur var löste det sig med skjuts hemifrån och till Skurup och tåget. Tack Svenne. 

Samma problem kommer bli på söndag när han ska hem från Skurup igen. Får hoppas på en lösning på det också. 

På grund av trasig bil blev jag ju även tvungen att ställa in utredningen av Xander

Bettan är här på grund av ovädret. Inget stort problem, absolut inte. Hon märks inte särskilt mycket.


Mitt kontrollbehov larmar för fullt när det blir såhär mycket som blir tokigt. Så nu tar jag min kudde och min Vittra och går och lägger mig i soffan!


 
 
Carina

Carina

2 mars 2018 21:03

Men usch =( Älskade vän, så jobbigt ni har det.
Och så som Rune jobbar extra och sliter så kunde han fan fått vara fri !!!
Hoppas verkligen det ordnar upp sig fort med snö och bil
Kram <3

http://babysocks.zoomin.se

Quipus

2 mars 2018 21:15

Tack min vän! Kraaaaaam Diana & Rune

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Lördag 27 april 20:16


Fick ett foto av fina Mymlan.  Men först lite gnäll. Det gick inte att komma in på bloggplatsen igår, så det blev inget inlägg. Hände visserligen inte så mycket, mer än att jag var i Skurup med Lars och handlade. Så fotot av Mymlan    ...

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards