quipuskennel

Alla inlägg den 19 december 2018

Av Quipus - 19 december 2018 20:43

3 små damer skulle till Evidensia i Trelleborg idag, för att få sin 1-årsvaccination. Willow & Wizzka fyllde 1 år den 14e och Karma Ragata den 17e. 

Husse och jag åkte dit med dom. Med oss hade vi julinspirerat fikabröd (inte hembakat), mycket uppskattat.

Trots att vi var där nästan en halvtimme innan bokad tid, fick vi komma in nästan direkt. 

Vi började med att ta upp något som oroat oss; Karma Ragata. Hon är så tunn, hullet vill inte sätta sig på henne. God aptit, avmaskad, blank päls, men smal. 

Veterinär Michael von Holten lyssnade på hjärta och lungor, gjorde en allmän koll, allt var helt i sin ordning. Han tyckte att jag kunde vara lugn, hullet kommer. Vältränade muskler har hon, påpekade han. Inte så konstigt, hon är aldrig stilla. Veterinären tyckte hon var en sund hund, inte något jag ska oroa mig för. 

Jag berättade att jag tänkte mig att få hennes knän kollade i februari-mars. Om hon fortfarande var tunn och jag fortfarande var orolig då, skulle jag be att få kollat ett allmänt blodprov.

Det kändes skönt att ha fått prata med honom om det. Den enda erfarenheten jag har av tysk spets sedan innan är ju varulvsjärven Dante och han är en helt annan kroppstyp. 

Willow och Wizzka är det inga problem med. Båda var så glada för att få träffa veterinären och tog glatt emot sina vaccinationer. Det gjorde Karma Ragata också, inget pip och gnäll.

Vikterna idag var:

Karma Ragata 3,15

Willow 8,9

Wizzka 8,45

Efter Evidensia körde vi till Dollar Store (så klart...). På hemvägen var vi och hämtade tidningar som vi hittat på annons på Blocket. En kasse med Illustrerad Vetenskap och Historia, stod det. Det var en hel Ikea-kasse! JIPPIE!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards