quipuskennel

Direktlänk till inlägg 8 maj 2019

Yakkis snygga nya kyffe

Av Quipus - 8 maj 2019 15:54

Jag köpte 2 stycken hagar, avsedda för valp. Men eftersom en sådan inte hade gett de minst 4 kvm en tik av denna storleken kräver, så fick jag köpa 2. Och såååå nöjda vi är! Lätt att sätta ihop! Funderar på att köpa 3-4 till så jag kan ha hage ut också. Vi har ju bara en kull i taget. På det viset hinner vi handskas mycket med valparna och mamman har lågn och ro. Fast när det sedan är dags för valparna att flytta, tycks dom oftast inte vara så ledsna.

I denna kullen räknar vi med att sälja Yolo, blue merle hanen. Han är underbart söt... Jag älskar blue merle... Sedan har vi Yorrikk, trefärgad hane som vi nog skulle kunna ha nytta av i framtiden. Skulle gärna behålla honom hemma ett tag och se vad det blir av honom. Men dyker rätt människa upp så...

Och så är det ju min söööööta Yoga. Nej då jag är inte partisk... Hon får stanna hemma hos oss, tillsammans med mamma Yakki. 

Jag hoppas på att kunna ta en kull till efter Yakki, om hennes hälsa tillåter. Hon är i otroligt gott skick nu, Muskler har hon fått, på så kort tid efter valpningen. 

Vid kejsarsnittet, när hon hade en död valp i magen, vägde hon 10,95. Jag trodde knappt mina ögon. Jag håller alltid mina tikar slanka vid parningen, lite lagom mulliga under dräktigheten och sedan brukar dom sänka foderintaget sista dagarna. Efter valparna är födda använder dom mycket av sin mat att omvandla till mat åt dom små. Och dom små får gott om mat. 
Men från 10,95 när hon valpade, vägde hon 10,4 idag.

Hon får lagom med mat, A-fil, riskakor som bukfylla. Massor av tuggben, så klart.

Ska bli så spännande att se vilka nya fina hem dom små killarna hamnar i. Skönt med en liten kull, helst med tanke på att jag väntar på att Vittra ska löpa och det är tänkt att hon ska paras. Fästman meddelas senare...


SÅ avslutar vi med Yakkis snygga kuppe:


     

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

8 maj 2019 22:58

Sådan valphage har jag med de är kanon.....
Vad har du köpt dina ?

Quipus

9 maj 2019 05:08

Minns inte vad företaget hette, men CDon och Fyndiq har dom ockskå. 745:- tror jag dom kostade. Men för mig fick det bli 2 för att komma upp i lagstadgade 4 kvm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards