quipuskennel

Alla inlägg under maj 2019

Av Quipus - 19 maj 2019 22:56

En otroligt trevlig familj var här och hälsade på idag. Hela flocken godkände dom på stående tass. Även Elvis tyckte dom var helt ok.

Riktigt kul att se hur mycket gubbarna från Tjeckien har utvecklats. Karlos var lika social som de andra. Aska är inte lika lättflirtad men håller sig i närheten, så han inte missar vad som sägs. Ior är i allas famn, Dante likadant. Yakki tyckte dom var godkända som potentiella köpare av någon av hennes pojkar.


Av Quipus - 18 maj 2019 23:32

Flera bra låtar, får se om någon av mina favoriter vinner. Till dom hör Island, Norge, Ryssland, Australien. Får väl hålla på Sverige också, bara för sakens skull. Men den hör i alla fall till top 10.

Jag var och hämtade Opeln Pixi idag. Hon har varit hos Ralebs bilar och fixat till sig. Dom var schyssta och besiktigade henne också, hon gick rakt igenom!!

Nej, nu är det Madonna, så tillbaks till tvn.

Av Quipus - 17 maj 2019 20:15

Nu är jag hemma hos hundarna igen. Vittra fick följa med, eftersom hon löper. Firandet var i Lomma och det var vännen D som fyller år. Det bjöds på kycklingsallad och till efterrätt en sandwich-glass. MUMS!

Av Quipus - 16 maj 2019 23:13

Andra delfinalen i Eurovision idag. Husse har alltid klagat på musiken och varit glad när han sluppit se eländet. Men han var hemma i tisdags och även idag. Sedan måste han genomlida lördagen också... Men jag kom på honom ikväll med att jubla när rätt låt gick till final. Haha, där fick jag dig!

En rolig video dök upp i huvudet på mig idag. 


Av Quipus - 15 maj 2019 21:50

Vackert väder. Maggan och jag körde ner Opeln till Raleb i Trelleborg för att få henne lagad. Fick skjuts hem av Bettans husse. Sedan har det varit mycket hundpyssel idag. Kloklippning, borstning, kelande. Valparna är så ursöta så man nästan tuppar av. Yakki är en underbar mamma, sköter sina valpar så jättebra. Idag fick hon vara ute i flocken lite, det uppskattades av både henne och flocken. 

Av Quipus - 14 maj 2019 23:17

2 av mina favoriter gick vidare! Island och Australien!

Men visst var där fler som tilltalade mig. Jag hade gärna sett Polen vidare också. 

Av Quipus - 13 maj 2019 20:55

Idag firades 3-veckors dagen. Detta med fotografering, avmaskning och fast föda. 


Yoga


 


Yorrikk


 


Yolo


 



Av Quipus - 12 maj 2019 21:17

Efter att ha haft ett maratonsamtal med en valpintressent, så släppte jag ut hundarna. Alla for ut, glada och pigga. Dante kom tillbaka med skum blick - du matte, följ med här och kolla... Jag följde efter honom och där satt en stackars stickig igelkott, som irrat sig in på gårdsplanen, men kom inte ut igen. Jag lyckades peta in honom i en kattransportbur (usch, vad många fula ord han kunde...) och lyfte sedan ut buren utanför staketet. 

Där satt han sedan och tuffade och fräste. Nu lämnar jag honom så han får reda ut var han är själv.

Valpintressenten var i alla fall av det trevliga slaget och besök är planerat. Det känns som att det lutar åt Yolo...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards