quipuskennel

Alla inlägg den 17 augusti 2019

Av Quipus - 17 augusti 2019 18:20

Zajvas stamtavla är hämtad och hennes fullständiga namn blev:
Quipus Zajva Cohkanapises Kaka Atim

Namnet betyder:
Zajva (Sajva) är den samiska motsvarigheten till Vittra

Cohkanapises är cree-ordet för trollslända

Kaka är för att pappa kallas för Kakan

Atim är cree-ordet för hund

Maximalt antal tillåtna tecken!


Registreringarna för Karlos och Aska är skickade


Regnet öser ner, så jag har tjuriga hundar som inte får gå ut och in som dom vill. Men dom får extra tuggben som muta, det funkar.


Mitt konto som betalkortet än anslutet till har blivit hackat. Nästan 1000:- är borta. Jag är noga med att inte lämna ut mina uppgifter, men med dagens smarta brottslingar, så kan dom tydligen ta sig till vad som helst. Kortet är spärrat och saken är polisanmäld. Så nu får jag in på banken på måndag och göra en kortreklamation. Så djävla störigt! 

Tänk om dessa brottslingarna hade använt sin intelligens till något annat. Dom hade kunnat komma hur långt som helst. Suck......

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards