quipuskennel

Direktlänk till inlägg 11 januari 2020

Vilken dag!

Av Quipus - 11 januari 2020 20:59

Först kom Söta Sara och hennes gulliga pappa och hämtade Mymlan för en provtid hemma hos Sara. Provtiden är 14 dagar och detta för att se så att allt fungerar i denna mycket annorlunda miljö. Har fått rapport att hon har skött sig hyffsat.

Efter det gick det mesta åt helsefyr...

Bettans husse kom för att hjälpa husse att släpa in nya tvättmaskinen som kom igår. När dom klätt av den emballaget så var hela baksidan bucklig... Alltså får vi vänta ytterligare några dagar innan vi kan tvätta igen. ABSTINENS!!!

Sedan tog vi en paus. 
Efter det for vi till Skurup för att hämta ett paket från Apotea på Ica i Skurup. Gissa vad!!! Även detta paket var skadat! Jag hade beställt hostmedicin som då är i glasflaskor. Detta har jag gjort förut. Det stod tydligt på paketet att det var glas inuti. Vad gör dom då på postterminalen när dom tappat eller kört över det med en truck? Jo, dom sveper in det i plast och låtsas som ingenting. Bara det att det hördes kraset av krossat glas när man rörde paketet. Dessutom syntes det att någon vätska hade läckt ut... Så ingen hostmedicin till mig. Vi hämtade inte ut paketet och jag får ringa Apotea på måndag. 

Så 2 krossade paket på en och samma dag! 

På vägen från Ica stannade vi för att äta på Pizzaboden i alla fall. Husse tog en pizza som vanligt (jag smakade på den, den var himmelsk) och jag tog min vanliga kycklingsallad.

Nu är vi hemma igen och nu tänker jag inte göra ett enda dugg till. Förutom hundarnas skötsel så klart. Och säkert något annat också...

Och kolla här vilken pampig bild:

 

 
 
Carina Jansson

Carina Jansson

12 januari 2020 16:25

Oj då =( Inget skoj då paketen är skadade.
Men du fotograferade väl skadorna ?

http://babysocks.simplesite.com

Quipus

12 januari 2020 16:27

Jadå! Tvättmaskinen har jag ringt om och skickat in skadeanmälan med foton. Paketet från Apotea hämtade vi inte ut, men fotade. Ska ringa Apotea imorgon. Så djävla tröttsamt...

 
Ingen bild

Christina

12 januari 2020 21:11

Vilken dag🙀
Häftig bild🤩är det en släkting till Cree???

Quipus

12 januari 2020 21:19

Japp, Cree är morfarsmorfar till henne!

 
Ingen bild

Christina

12 januari 2020 22:06

Det syns😍👍

Quipus

13 januari 2020 06:39

Han har alltid haft svårt att förneka sina avkomlingar, även efter flera led.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards