quipuskennel

Alla inlägg under maj 2020

Av Quipus - 8 maj 2020 10:37

Nu ska vi snart ge oss iväg, Lotta och jag!

Av Quipus - 7 maj 2020 22:51

Har inte fått mycket gjort idag... Husse har varit flitig. Klippt häcken och tvättat bilar. Han tycker det är viktigt att vi har ren bil imorgon, Lotta och jag.

När hundarna har ätit släpper vi ut dom för en sista kiss. Ikväll gick alla ut utom Askepot. Han ville ha egentid med husse och matte, sa han. Så klart vi ställde upp på det. Mysgubbe! Men plötsligt var det bråttom, då skulle han ut ändå  

Av Quipus - 6 maj 2020 22:41

Då ska Lotta och jag på långtur. Husse är hemma och är hundvakt.

Av Quipus - 5 maj 2020 21:11

Dagisvovven Bettan, 12 år


 

Av Quipus - 5 maj 2020 20:27

Av Quipus - 4 maj 2020 22:09

Hämtade husse i Lomma. Sedan var Lotta och jag i först Ystad, sedan Sjöbo. I Sjöbo hämtade jag hundmat, 2 kartonger, så nu ska det väl klara sig ett litet tag.

Orkar helt enkelt inte skriva mer idag. Hände ett par saker här hemma som jag gärna hade sluppit.

Av Quipus - 3 maj 2020 22:58

Aska och Vittra fick hänga med mig idag. Först till 2 loppisar. På den första handlade dom en aktiverings"tärning"! Den är i storlek till Slända ungefär. På den andra handlade jag lite småkrafs.

Sedan åkte vi till Svaneholm och gick rundan runt sjön. Aska fick bestämma farten. Han passade på att nosa och kissa massor, man måste ju berätta att man varit där. 

Vi mötte en hel del hundar (och folk så klart). Dom flesta hundarna var väluppfostrade, men så är där alltid något rötägg. Denna gången en stor, mullig labrador som dom hade Halti på. Hussen kunde knappt hålla den. Den gjorde utfall mot mina 2, men mina 2 brydde sig inte. Men otäckt om den skulle komma lös...

I slutet av promenaden mötte vi en större samling människor och med sig hade dom en golden retriever i sele och Flexi-kopple (hatar dom..., kopplen alltså). Jag gick åt sidan med mina, brukar göra så. Men det hjälpte fan inte! När hussen passerat oss släppte han på kopplet så hans hund kunde komma fram till mina. Nosade Aska i baken, som tur var brydde han sig inte. Att inte folk kan hålla ordning på sina hundar!!!  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards