quipuskennel

Direktlänk till inlägg 1 mars 2021

Sovit bort hela dagen

Av Quipus - 1 mars 2021 21:45

Har mått skrutt, helt enkelt. Bara att acceptera. Älskade husse har pysslat runt här så gott han har kunnat och velat.

Vaknade inatt av en mardröm. Kände mig desorienterad när jag vaknade, men kopplade snabbt ihop saker och ting. Positionen jag låg i var, för mig, extremt ovanlig. När jag har hemska mardrömsperioder drar jag mig undan. Men inatt vaknade jag med höger hand under husses axel, min kind mot hans axel och vänster hand på hans bröst. När jag insåg var jag låg, kände jag mig lugn. Tittade upp på husse och han såg så beskyddande ut, på något sätt som jag inte kan förklara. Helt klart en ny upplevelse, jag har släppt in honom för att beskydda mig  

 
 
Anneli

Anneli

1 mars 2021 22:57

Det är hemskt med mardrömmar. Jag kommer ofta ihåg mina i detalj. Ja jag har perioder där jag kommer ihåg allt jag drömmer o det är ganska jobbigt under dagen då jag går o tänker på drömmarna.

Fina hundar du har, jag antar att det är dina på headern ?

Jag tror på det övernaturliga, här händer det saker väldigt ofta o jag vet att jag har besök från andevärlden. Blev riktigt rädd för ett tag sen för det kom så nära, jag brukar inte bli rädd men det gick över sen.

Tack för titten inne hos min Neo. Jag har en blogg till, du är välkommen dit oxo om du vill. Dröm sött.

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Quipus

1 mars 2021 23:24

Hej Annelie!
Tack för din kommentar!
Mina mardrömmar går under samlingsbegreppet parasomni. Det är alltså utrett, men det finns inget att göra åt det. Dom är enormt realistiska och detaljerade och kan ge mig ångest flera timmar in på dagen.
Men som tur är har jag hundarna (och min käre Rune, som går under benämningen husse). Hade nog inte orkat annars...
Sov gott kära du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 13 maj 20:35


Fick faktiskt ytterligare ett foto av Ghost häromdagen. På stranden med "storebror"   ...

Av Quipus - Söndag 12 maj 22:30

Alans människor ringde idag. Det verkar gå bra och dom vill att jag ska boka tid för veterinärbesiktning. Jag lovade kontakta min veterinär imorgon, så vi kan lösa detta. Känns underbart!! ...

Av Quipus - Lördag 11 maj 23:33

Idag blev det Vide och Lucifer som åkte in i duschen. Husse jobbar på.  ...

Av Quipus - Lördag 11 maj 21:27

Ghost skickade ett så härligt sms idag. Han berättar att han är på sin första husvagnssemester och trivs bra med det. Bryr sig inte om dom andra hundarna i dom andra husvagnarna, vaktar lillebror på lekplatsen. Duktig liten man!!!       ...

Av Quipus - Fredag 10 maj 21:22


Grejs människor skickade ett sött foto där hon ser så underbart glad ut. Grejs heter egentligen Quipus Grace Kelly Monaco Princess.   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards