quipuskennel

Direktlänk till inlägg 11 maj 2021

Välkommen kväll och natt

Av Quipus - 11 maj 2021 21:25

Fullt upp idag. Dagen började redan 5, då hundarna ville ut. Strax innan 6 kommer Bettan. 7.30 selar jag på Vittra, Zajva och Cree och lastar dom i bilen. Nu ska vi hämta husse!
När husse är på plats kör vi till Svågertorp. Med viss omväg... Lokalsinnet brister...

Började med Biltema där Bettans husse skulle ha plugg och husse skulle ha hållare till stuprör.

Är man på Biltema äter man korv! Husse fick i sig 4 stycken, 1 kanelbulle och en kopp kaffe. Jag fick i mig 2 korvar och en dricka.

Så var det Bauhaus. Jag gillar INTE det stället. Har alltid mött på otrevlig personal som inte alls varit tillmötesgående. Men denna gången var det bra personal. Jag behövde köra in i drive-in för att hitta det jag skulle: en gipsskivelyft. Nerverna utanpå, tycker INTE om sådana utrymmen. Men jag klarade det så bra så!

Jag var INTE på Happy Candy!!! Hejjja Mig!!!

Hem, lasta av hundar och oss och vila en stund.

Lasta in Bettan, Zajva och Vittra i burarna och husse i passagerarsätet.

In till Skurup och lämna av husse med prylarna som skulle till Bettans husse. Och Bettan så klart.

Hämtade Maggan, ut till Dollar Store och Coop och lite annat.

Hemma igen har jag snurrat runt och pillat lite här och lite där.

Hundarna är matade. Vi hoppar över middagen idag. Det räckte med Biltemas korv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 22 maj 21:12


Fick ett så fint foto av "min" älskade Slända. Hon har det underbart i sitt nya hem, min fina flicka.   ...

Av Quipus - Tisdag 21 maj 21:12

Idag fyller vår fodertik Freia 2 år. I stamtavlan heter hon Dolly Freia.                               ...

Av Quipus - Tisdag 21 maj 21:09

Hon var i Gimo och blev visad för Maritha Östlund Holmsten med följande kritik: 7 månader Nätt tik Aningen djupt huvud Mörka välplcerade ögon Bra käkar Tänderna på G Liten kropp under utveckling Utmärkt överlinje från de välburna och vikta öronenne...

Av Quipus - Måndag 20 maj 23:58

Ikväll har vi sett en film. Jag har sällan tålamod att se en hel film, men denna fascinerade mig. Troligtvis för att den var verklighetsbaserad... Erin Brokovich; jag vill så gärna se den igen. ...

Av Quipus - Söndag 19 maj 21:01

Idag för 16 år sedan började jag skriva denna bloggen. Min kära Tina började exakt 1 år senare i sin blogg Chryses Kennel. Idag har vi suttit ute, jag, Rune och Lars. Fixade med hundarna och hade det mysigt i det fina vädret. Plötsligt ringer min t...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards