quipuskennel

Alla inlägg den 19 juli 2022

Av Quipus - 19 juli 2022 19:43

Så kom dom då äntligen. Första valpen kom 19 minuter över midnatt, sista kom 2:55. 

Först ut en trefärgad hane

Tvåan en trefärgad tik

Trean en trefärgad tik

Fyran en blue merle tik

Dom 2 första födde hon hur lätt som helst. Trean var mer dramatisk. Jag fick hjälpa till att dra ut den lilla tjockisen. Fyran var medtagen, men jag lyckades få igång henne med intensivt gnuggande. Hon var aldrig blek eller blå i slemhinnorna, men rosslade en del. Till sist gav hon till ett skrik och vätskan kom ut. Sedan andades hon fint.

Vittra är lugn och sansad. Får allt vad hon pekar på, Hon beställde filmjölk och så klart körde jag till Skurup och handlade detta.

Rune fick vara med på (nästan) hela valpningen, något som har varit sällsynt på grund av hans arbete. Det var bara första valpen han missade, eftersom han sov. Jag ville inte störa Vittra, så jag väckte honom med orden ETTAN har kommit!

Övriga flocken har kommit lite i skymundan idag, inte så konstigt. Men imorgon blir det med största sannolikhet som vanligt igen.

Foton av valparna kommer troligtvis imorgon.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards