quipuskennel

Alla inlägg den 13 oktober 2023

Av Quipus - 13 oktober 2023 21:28

Hämtade Maggan för shopping, Rune stannade hemma och var hundvakt.

Vi började i Ystad, där jag körde fel (överraskning...), men hittade parkeringen efter en liten stund.

Ner till Gågatan för att besöka Öppna Hjärtat där Maggan hittade PRECIS dom jeansen hon ville ha. Medan hon var och provade dom (något jag aldrig gör, för lat), hittade jag en svart enkel klänning som jag bara måste ha. Och en sjal i ILLGRÖNT.

Vidare till Normal, där jag skulle ha kattmat till Elvis. Där var bara 2 paket, så får bli en tur till Trelleborg snart.

In i bilen igen, vidare till den andra Öppna Hjärtat, där jag hittade ett koppel och en sele. Vad ska jag med dom till?????

In i bilen igen, vidare till Erikshjälpen där jag köpte en hängare med 4 krokar på.

Så till Burger King, där vi åt.

Till Skurup, Willys. När vi kom ut därifrån upptäcker vi att vi fått punka på höger fram. Min hjärna slåg om till panik först men sedan började jag tänka rationellt. 
Först - var får jag tag på ett däck? Skroten i Skurup.

Vem kan hämta däcket? Lars.

Vem fan ska byta däcket? Där tog det stopp, alternativ testades, men fungerade inte.

Så kom jag på att det ligger en däckfirma bara ett stenkast från där vi stod. Jag ringde till dom och förklarade vad som hänt. Ok, svarade han. Jag frågade om jag kunde köra den lilla biten, men han sa NEJ. Nähä, vad fan ska jag göra nu? Vet ni vad denna underbara mannen säger?
JAG KOMMER UPP TILL ER! Han kom knatande i regnet, ordentligt påklädd tack och lov. Han släpade med sig en domkraft och en prylmojäng att skruva av bultarna med. Snabbt och lätt bytte han däck, lämpade in det trasiga däcket i min bil.

På frågan vad han ville ha för detta var svaret 50:-!! Hell no, han fick 100:- och blev adlad till hjälte.

Sedan orkade inte Maggan mer, så jag körde henne hem. Jag hade 2 ställen kvar; apoteket och Coop. 

När jag väl kom hem var jag trött som attan, men nöjd med min fredagen den 13e.

Nu ska jag sitta vid datorn en stund, men det blir nog inte länge. Har musik i lurarna, så skönt.

Men tack allihop som hjälpte mig att lösa mina problem idag: Magnus på skroten, Lars (kär vän) och namnlös på DäckTeam i Skurup.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards