quipuskennel

Alla inlägg under juni 2023

Av Quipus - 24 juni 2023 20:20

Vi fick fina midsommarbilder av Raqqa, så vi passar på att sätta in dom tillsammans med en gratulation på 2-årsdagen.

Raqqa ägs av Maria med familj


     

Av Quipus - 23 juni 2023 16:10

Glad midsommar till Er alla önskar Quipus Family

Av Quipus - 22 juni 2023 20:58

Idag stod det råa kycklingvingar på menyn åt hundarna. Alla knastrar njutningsfullt i sig denna delikatess. Dom vuxna är klara, bara Bess och Pixie fortsätter att kämpa. Dom får hålla på så länge dom vill, sedan slänger jag resten, när dom tröttnat.

Av Quipus - 21 juni 2023 22:18

 

Hon är mamma till Vittra & Yakki

Av Quipus - 20 juni 2023 19:26

Jag följde med Tina till Löberöd idag. Det var dags att besiktiga, vaccinera, chipmärka och ögonlysa Vide/Hoya-valparna. Alla 3 var utan anmärkning på allt. GRATTIS!
Med oss hade vi valparnas mamma Hoya och deras morbror Harley för att ögonlysa även dom. Dom var också utan anmärkning. Så skönt!!

Hundarna är matade, ikväll fick dom kylskåpskall grekisk yoghurt. Mycket uppskattat!

Av Quipus - 19 juni 2023 22:10

Mycket stolt ville hon visa upp dom, även för mig. Jag var till och med viktigare än vad husse var. 3 stycken hade hon fått; en grårandig/vit, en vit/blå och en helt svart. Dom 2 sistnämnda är vad jag har önskat mig...

Nu kan vi bara hoppas på att dom överlever. Sara är en stallkatt och det finns många hot mot sådana bebisar.

Av Quipus - 18 juni 2023 21:34

Det blev ingen bra parning idag, men ändå en parning. Hon tycks vara över i princip. Efter parningen gjorde hon utfall mot Dali när han kom i närheten av henne. Alltså provar vi inte fler gånger. Bara att hålla tummarna nu att det har tagit.

Vi har varit och ätit glass ikväll, nere i Beddinge. Vi, det var jag, Rune och Lars. Vi hade med oss Alan och Vittra. Alan och Vittra fick dela på en Glazzie!

   

Av Quipus - 17 juni 2023 19:44

Vi är nu tillbaka på kompostgaller mellan hallen och köket efter att vår fina grind har gått sönder. Eller grinden i sig har inte gått sönder. Det är gångjärnet som släppt från övriga metallen. Ska höra med ett par bekantingar om dom kan hjälpa mig. Orkar inte ha kompostgaller igen...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards