quipuskennel

Alla inlägg under juni 2023

Av Quipus - 6 juni 2023 20:56

 

Av Quipus - 5 juni 2023 21:37

Jag (Dali) tog med mig Vittra och Daphne till Svaneholm. Människorna var matte, husse och Lars.

Där var massor av härliga dofter så jag gick med näsan i marken hälften av tiden. 
Vi träffade inte särskilt många hundar. En av dom få vi mötte vet jag inte ens om jag klassar som en hund. Matte sa att det var en tax. Enligt mig såg den jättekonstig ut! Tänkte först hälsa på den, men näääää. Jag hoppade baklänges, fy så otäck den såg ut. Men när det vände baken mot mig vågade jag nosa. Den luktade faktiskt som en hund. Men jag har aldrig sett något liknande.

Titta istället hur fin jag blev jag smyckade mig med maskrosfrön:

 

Matte blev alldeles till sig när hon såg denna vackra varelse som satt och torkade:

 

Den ser ju faktiskt rätt nöjd ut med uppmärksamheten.




Dali

Av Quipus - 4 juni 2023 21:11

Med oss hade vi Alan och Ghost. Lars fick också följa med, han behövde röra på sig.

Tea

Av Quipus - 4 juni 2023 21:11

     

Av Quipus - 4 juni 2023 21:10

 

Av Quipus - 4 juni 2023 21:09

Hon kommer paras med en underbar svart/vit hane, med information senare

 

Av Quipus - 3 juni 2023 21:47

Vi började i Anderslöv på loppis. Men det var mest barnprylar, så vi for vidare till Ystad. Där gick vi en vända på Österportstorg med Lego och Vittra. Första gången jag hade med Lego på något sådant, han uppförde sig så världsvant. Brydde sig inte om varken hundar eller människor. Vidare till Öppna Hjärtat och Erikshjälpen, men där fick ju inte hundarna följa med. Skuggiga platser hittade vi, fönstren nere och bakluckan öppen, med låst bur.

Sedan var det dags för Abbekås, sillamarknad. Vid det laget hade Lego blivit övertaggad och var vidrig att gå med. Han drog och var inte kontaktbar. Så nu vet jag det, att så mycket klarar han inte än.

När vi var nästan hemma hamnade vi mitt i en bilolycka, så vi fick köra en liten omväg. Hoppas ingen blev skadad...

Av Quipus - 2 juni 2023 21:47

Samma tik som i förrgår, idag med ett perfekt resultat. Tiken är dotter till vår Dali och ägs av Tiehagens kennel.


Tina var på snabbvisit för att få registreringspapper påskrivet för sina Vide-barn.


Rune har hjälpt Birgitta i trädgården och sedan varit i lägenheten i Skurup och röjt.


Imorgon är det dags för Sillamarknad i Abbekås!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards