quipuskennel

Direktlänk till inlägg 15 mars 2024

Jobbig natt

Av Quipus - Fredag 15 mars 01:29

Mycket att grubbla på och alltihopa gör sig påmint när jag ska försöka sova.

Ska dessutom göra något som jag tycker är skitjobbigt imorgon; fixa pass. Inte för att vi ska ut och resa, utan för att banken tydligen plötsligt kan be att få se ens pass vid anvädning av mobilt bank-id.

Rune, jag och Lars ska dit samtidigt. Vi får försöka peppa varandra. Men jag hatar att bli fotograferad. Tycker alltid att det syns så tydligt hur ont jag har, mest i ögonen. Men förra passfotot blrv hyffsat, det får till och med jag erkänna.

Idag är ju alla så vana vid att ta selfies. Försöker jag mig på det så blir det bara kattskit av det. Någon som kan ge mig en kurs? Har inte mycket att betala med, men kanske en bra gentjänst?

Jag måste erkänna att jag så gärna skulle vilja bli bättre på foto. Mycket för att det faktiskt är jag som "är" Quipus Kennel från början. Ändå blir alla foton tagna med Rune som koppelkållare. 

Märks det att jag är trött? Känner att jag svamlar en del.

Ska sitta med mitt hästspel en liten stund och hoppas att jag blir så trött att jag inte orkar sitta uppe längre.

 
 
Ingen bild

Anne

Fredag 15 mars 21:13

Hej!
Så här tar du en bra selfie. Håll kameran lite ovanför ansiktet, vrid lite på huvudet. Stå ute helst eller vid ett fönster. Tänk på något roligt om du vill se glad ut eller le lite iallafall så du inte ser sur ut. Om man ler ser inte fårorna vid munnen så framträdande. Ta många bilder så får du alltid någon bra bild. Lycka till!

Quipus

Lördag 16 mars 05:36

Tack för tipsen! Ska börja träna! Har en tendens att få ett ruskigt resting bitch-face...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards