quipuskennel

Alla inlägg under maj 2024

Av Quipus - Söndag 19 maj 21:01

Idag för 16 år sedan började jag skriva denna bloggen. Min kära Tina började exakt 1 år senare i sin blogg Chryses Kennel.

Idag har vi suttit ute, jag, Rune och Lars. Fixade med hundarna och hade det mysigt i det fina vädret. Plötsligt ringer min telefon. Det är kennelkonsulenten som vill komma på ett rutinbesök. Men han hade lite svårt att hitta. Men till sist så!

Urtrevlig ny bekantskap, som dessutom visade sig ha samma underbara veterinär som vi har. 

Han hade inget att anmärka på, berömde hundarna för deras skötsel och temperament. Känns så skönt!

Av Quipus - Lördag 18 maj 21:07

Återkommer med mer information när det är ok med tikägaren.

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:10

Vi skulle till veterinär Malin för besiktning av Alan Walker före hans flytt. Vi passade på att ta med unga damen Pixie för vaccination.

Båda hundarna uppförde sig mycket väl, hade inte väntat mig något annat.

Pixie vägde 9,7 och Alan Walker 10,8.

Av Quipus - Fredag 17 maj 21:08

Idag har Alan Walker övergått till nya ägare. Han bor nu i ett härligt hem tillsammans med husse och matte i Veberöd. Det känns vemodigt, men samtidigt så skönt.

Tack för att Ni tar hand om min stilige pojke!

       

Av Quipus - Torsdag 16 maj 21:51

Quipus Harpya Bruxa Hog of the Ness


 

Av Quipus - Onsdag 15 maj 22:06

Quipus Vittra Minos Atim Wepayowew

Vår pensionerade 8-åriga tant... Min ständiga sjuksköterska...


 

Av Quipus - Tisdag 14 maj 19:32

Kan man verkligen inte välja vilket ombud man vill ha sina paket till?
Jag gjorde först en beställning från Temu. Avslutade den beställningen och "råkade" visst hitta ett par prylar till, så det blev en separat beställning till. 2 bekräftelsemail fick jag. 

Idag fick jag 2 mail där det stod att jag kunde hämta mina paket hos ombudet i Skurup, som är Maya Livs. Som ur var hade jag Lotta som chaufför, då jag inte själv kan köra nu på grund av armfrakturen.

I båda mailen stod ett leveransnummer, märkligt nog var det samma nummer. Försändelserna hade 2 olika nummer. Jag påpekade detta för föreståndaren på Maya Livs, som valde att bete sig väldigt snorkigt och överlägset. Han hade faktiskt kunnat ta sig lite tid och undersöka saken tillsammans med mig. Istället var han snäsig och otrevlig och avfärdade mig väldigt bryskt. 

Jag kom på, medans jag pratade med honom, att dom kanske hade stoppat ner båda försändelserna i ett paket/påse, men han vägrade bry sig. Han hade ju kunnat föreslå att vi skulle öppna och kolla istället för att ha en skitig attityd.

Nu visade det sig, tack och lov, att jag hade tänkt rätt. Trots att jag fått mail om 2 beställningar och att det var 2 mail om att försändelserna fanns att hämta, så låg allt i samma påse. 

Ska nog kontakta DBS Schenker och göra dom uppmärksamma på denna otrevliga figur. Jobbar man inom serviceindustrin, ska man tamigfan vara trevlig mot sina kunder.

Nöjd med mina varor är jag i alla fall...

Av Quipus - Måndag 13 maj 20:35

Fick faktiskt ytterligare ett foto av Ghost häromdagen. På stranden med "storebror"

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards