quipuskennel

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Quipus - 16 november 2008 12:03

Det är tur att jag inte säljer valparna till hem, där dom enbart ska vara klappehundar... Jag hade garanterat fått tillbaka hela denna kullen! Mamma "Flugan" är ingen högtempererad sheltie, men hennes far "Cree" är. Han har lämnat mycket arbetsvilliga hundar. Jag känner igen mycket av "Cree" i dessa valparna, men här finns även saker som jag inte kan minnas att jag haft i någon kull förut. Slutsatsen är så klart att det är pappa "Puma" som går igen där.

Denna kullen är nog den jämnaste jag haft av sheltie. Dom är jämnstora och jämnvilda...

Som regelbundna läsare märkt har det varit mycket dåligt med fotografering. Detta beror på att min far är mycket sjuk och det har tagit upp mycket av min tid och tankeverksamhet.

Men nu MÅSTE vi fotografera... Och på tisdag är det redan dags med ögonlysning... Så vi får se vad som kommer först; foton eller ögonlysningsresultatet.

Familjens övriga hundar mår alla bra.

Åldermannen "Uffe" fyllde 13 år den 12 november. Hos veterinären någon vecka tidigare tippade dom hans ålder på ca 8-9 år... Enda åldersrelaterade problemet han har är att han är numera helt döv, men det är ju en fördel för honom just nu. Valparna är MYCKET ljudliga. "Uffes" ögon är fina och klara, han blev undersökt av professor Nils Håkansson och blev med beröm godkänd.

Malmö valpshow har ju också varit. Där hade Quipus kennel 3 klassvinster och BIM gick till en Quipus Opal Acahkos. En blue merle tik efter "Cree" Black Chaney vom Ohmtalteufel och Nike. Opal kallas hos sin ägare Carina Jansson, Babysocks kennel, för "Jenka".

De andra klass vinsterna gick till blue merle hanen i 4-6 månader Quipus Poltergeist Tico Tico Mon'xe efter Quipus Lord of the Dance Nion'ba "Ale" och Bernerings Hope "Nemi". Poltergeist kallas av sin ägare Caroline Jönsson Ekström för "Tico".

Den tredje klassvinsten gick till vår blue merle tik i 4-6 månader Quipus Pomperipozza Tango Yon'de, från samma kull som "Tico". Hon kallas för "Pizza" och bor hos Soffi Premholt med familj som foderhund. Det är samma familj som så fördelaktigt var fodervärdar åt Nike. Det avtalet är nu avslutat, då familjen ville köpa ut rätten till den andra kullen.

"Figu", min nye vackre norrman, växer och gror och är fortfarande en mycket duktig storebror till de 5 små djävlarna... "Figu" är en en otroligt social och vild liten valp och högt älskad, så klart.

Nu fick jag skrivit av mig lite i alla fall... Det är, som sagt, lite dåligt med uppdateringarna här... Förlåt...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards