quipuskennel

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2017

Tinka 2 år & till salu

Av Quipus - 10 augusti 2017 15:26

Även Tinka fyller ju 2 år idag (kullsyster med Yakki). 

Hon är även till salu, då jag tycker det räcker med en tik från den kullen. Behöll båda för att vänta in röntgenresultat. Båda har HD B och ED ua, ögon ua. Yakki har varit den som stått mig närmast hela tiden, därför blir det Tinka som får göra någon annan människa glad.

Hon är en tik med mycket fart och en hel del temperament. Tippar på att hon är ca 34 cm hög.


 

 
 
Carina

Carina

10 augusti 2017 21:50

Grattis =)

http://babysocks.zoomin.se

Quipus

10 augusti 2017 22:01

TackTack!

 
Ingen bild

Linda

11 augusti 2017 18:58

Hej. Blev tipsad om din tik. Jag och min (blivande) sambo flyttar ihop på hans gård i Hällsjö utanför Sundsvall om ca 1-1,5 månad (än så länge bor vi på distans då jag bor i Gävle och blivande sambon på sin gård i Sundsvall). Vi har pratat om att skaffa oss en till hund då vi idag har en schäfer på 11 år som kanske i bästa fall är kvar 1-2 år till. Och nästa hund hade vi tänkt skulle vara någon storlek mindre. Vi har som sagt en gård som är sist efter en grusväg. Hästar och katter finns på gården och som sagt gammelschäfern. Vi är aktiva båda jag och Svenne och är 29 respektive 36 år gamla. Inga barn. Vi håller på mkt ute hemma med skogen runt husknuten. Svenne har ett jobb så att hunden kan vara med på jobbet då han jobbar utomhus och jag jobbar på kontor. Det skulle alltså inte bli mycket ensamtid för hunden. Vi är ute efter en sheltie och gärna en vuxen eller nära på vuxen hund mellan 1-3 år. Har vänner och bekanta med shelties och vi båda har fattat tycke för den rasen.

Hunden skulle få ett lugnt hem på landet med mkt utomhusaktivitet. Jag skulle även tycka det känns roligt att kunna ställa ut för skojs skull och även kurser mm. Vi är aktiva som sagt och har alltid hunden med oss.
Vi är nyfikna på din hund som vi blev tipsad om av en bekant till dig. Du får jättegärna höra av dig om du tycker vi kan vara intressant. Ställ frågor mm.

Lindaandersson18@hotmail.com tfn 0764149494

Quipus

11 augusti 2017 20:51

Hej Linda!
Jag smsar dig!

 
Ingen bild

Jeanette

16 augusti 2017 09:45

Hade det inte varit för att Ruzzin är så pass gammal som hon är hade Tinka kunnat få flytta till Slimminge. Vi hade nog kunnat trivas ihop 😊

Quipus

16 augusti 2017 12:00

Ja, Tinka är en goding. Men väljer sina människor med stor omsorg. Men det är ni ju vana vid, hundar med egna åsikter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 29 april 20:44

Idag var jag på återbesök efter operationen. I  fredags var det 2 veckor sedan dom satte in en platta i min högerarm för att få den komplicerade vridfrakturen att läka. Jag har mått bra rent fysiskt sedan operationen, mycket lite smärta. Värre är d...

Av Quipus - Söndag 28 april 20:17

I förmiddags hade vi besök av Zimbi och hans familj. Så kul att träffa dom igen! Zimbi har verkligen vuxit upp till en klok hund med mycket bra hundspråk. Gick in i flocken som ingenting. Utmanade inte Dali eller Alan, men tog ingen skit från dom and...

Av Quipus - Lördag 27 april 20:16


Fick ett foto av fina Mymlan.  Men först lite gnäll. Det gick inte att komma in på bloggplatsen igår, så det blev inget inlägg. Hände visserligen inte så mycket, mer än att jag var i Skurup med Lars och handlade. Så fotot av Mymlan    ...

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards