quipuskennel

Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Quipus - 13 februari 2017 22:07

Någon gång 79-80 hörde jag en låt på radion, en enda gång. Av någon anledning fastnade endast några ord och toner i skallen på mig, jag missade vem som sjöng låten. Har letat som en galning efter denna låten. Så började jag praktisera i en skivaffär i Skurup 1991. Bland det första innehavaren frågade mig var om jag kunde alfabetet. Självklart! var mitt svar. Det visade sig att han haft praoelever från skolan som inte kunde det, så frågan var ju faktiskt befogad. Han satte mig att sortera singlar. Ni vet sådana svarta som man lyssnade på på sin grammofonspelare? Jag är tokig i singlar och älskar att sortera, så det var ett perfekt jobb för mig. Säkert 500 singlar följde med mig hem... Som jag handlade... Och lyssnade på en massa. Så en dag fick jag syn på ett blått omslag, där titeln stämde överens med låten jag hört. Lite halvhjärtat frågade jag om jag kunde få höra den. Så klart fick jag det. Kände inte igen inledningen alls, men så kom refrängen... DET VAR DEN!!!!!!


https://youtube.com/watch?v=Hqso_3AnHK0


Innehavaren av skivaffären sitter numera i min (eller vår) soffa! Varje gång jag hör låten blir jag påmind om hur jag hittade skivan till sist. Och även vad det ledde till till slut  .

Vi fann inte varandra då, men fortsatte att träffa på varandra inne i Skurup, lite här och där.

När jag blev förtidspensionär mötte jag honom på Coop och vi pratade en stund. Jag frågade om han fortfarande hade stor skivsamling och det hade han. Det bestämdes att jag skulle hjälpa honom att sortera, jättekul!!! En djup vänskap inleddes och så småningom även andra känslor.  

Av Quipus - 13 februari 2017 05:23

5 skulle klockan ringa , men kvart i 5 började dom 4-benta väckarklockorna. Jag ska köra till Skurup för att hämta Bettans husse och köra honom till jobbet i Vellinge. Hans bil står på verkstaden så nu får vi hjälpas åt. Sedan ska familjens husse till Skurup och jobba, Och i eftermiddag ska Bettans husse hämtas från Vellinge igen. Så idag känner jag mig som en chaufför. Men jag gillar att köra bil, så på det viset gör det inget. Men den där kvarten som hundarna snodde från mig hade jag gärna velat behålla...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards