quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2018

Av Quipus - 31 augusti 2018 23:45

Alldeles för mycket negativt just nu...


Av Quipus - 30 augusti 2018 21:37

Vittra fäller massor nu (jippie!) och matte har gått och tittat och samlat krafter till att borsta. Ikväll blev det av och MILDA MATILDA vad päls där lossnar! Matte blir lika förvånad varje gång. Vittra är ju en väldigt storpälsad flicka, men nu ser hon nästan ut att vara lika liten som jag.

Jag satt i husses knä och stöttade Vittra och sa hur duktig hon var. Vittra njöt i fulla drag. Matte är glad att hon är färdig. För nu har hon ont... Men samtidigt gläds hon åt att Vittra fäller, för det betyder att löpet är ganska nära förestående.

Småtassande hälsningar från


Karma Ragata  

Av Quipus - 29 augusti 2018 21:48

Hämtade Lilleman och hans matte, sedan Yakki och hennes nya matte. Sedan vidare till Ystad för vaccination av båda hundarna. Yakki vägde 9,4kg. Allt gick jättebra!

Lämnade av ovanstående hundar och mattar, körde hem för att släppa ut hundarna. Efter några timmar kände jag mig rastlös, så jag ringde Yakkis matte och frågade om vi skulle köra till Svaneholm. Det var hon gärna med på. 

Nu har jag precis kommit hem och släppt ut hundarna igen. Funderar på om kanske jag skulle ta något att äta?

Av Quipus - 28 augusti 2018 18:48

Hittade en begagnad hundbur på Emmaus Björkå igår. Den var hopfälld, så jag kunde inte se vad det var för en. Men jag hoppades på en viss typ. Idag fällde jag upp den och det VAR en bilbur, gallervariant. Precis vad jag önskade mig. Buren jag har i bilen nu är av plast, med hela väggar. Den täcker en del av bakrutan, så jag har tänkt köpa gallerbur istället. Nu hittade jag en, begagnad, till ett mycket bra pris. 

Av Quipus - 27 augusti 2018 23:10

Vittra vägde 6,95 kg, lite mycket enligt min smak.

Lotta och jag var och handlade lite. Hämtade hundmat.

Nu ska jag sitta vid datorn, lyssna på musik och spela mitt kära Howrse.

Av Quipus - 27 augusti 2018 20:16

Vittra blev ögonlyst idag, i Malmö. Utan anmärkning, så väntar vi bara på löpet...

Av Quipus - 26 augusti 2018 22:39

Idag var vi på avslutningen av utställningen på Galleri Alma i Grönby. Objekten på utställningen hade alla något med Pink Floyd att göra. Många fina konstverk, hade gärna ägt flera av dom.

En liten konsert hölls också. En ung kvinna med en mycket bra röst sjöng, dels 2 visor och så en där hon wailade till Pink Floyds "The Great Gig in the Sky".

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards