quipuskennel

Direktlänk till inlägg 28 april 2019

Hon bara fortsätter

Av Quipus - 28 april 2019 13:09

Underliga sms med förklädda hot om både Jordbruksverket och Svenska Kennelklubben. Det har för henne blivit en principsak, det har inte med hunden att göra. Då hade hon väl kontaktat mig innan. Hade hon varit lite driven skulle hon ha kontaktat mig efter ett par dagar och vi kunde ha rett ut allt. Men hon väljer denna vägen. Hon påstår att jag har alla människor i Skurup mot mig nu, alla har läst mig blogg. Konstigt, för statistiken säger inget om detta.

Vi har upptäckt andra saker hos Yakki som verkligen inte var trevliga. Men det kan jag ju inte skriva om här, då vet man inte vad hon tar sig till. 

Det bästa hade varit om vi hade satt oss ner på varsin stol och verkligen ventilerat allt, men det kommer aldrig att hända. Hon kallar mig ond och en elak kvinna. Jag tackade för det.

Jag har nu talat med vår kennelkonsulent, som vi har förmånen att få använda till just sådana här problem. Enligt honom är hunden min och hon har ingen rättighet till henne. 

Däremot tyckte han att jag skulle skriva låneavtal i fortsättningen om det skulle bli fler tillfällen. Tro mig, det blir det INTE.

Jag har nu gett henne rådet att själv ringa och prata med honom, jag har till och med gett henne hans telefonnummer. Tror inte hon vågar. Det blir väl sms där också eller Facebook.

 
 
Ingen bild

Carina Jansson

28 april 2019 16:01

Detta tar på ens krafter =(

Kram på er <3

Quipus

28 april 2019 21:36

Ja, det blir inte mycket krafter över till annat än detta och hundarna. Men till skillnad från henne så ger hundarna otroligt med energi tillbaka. Och att sitta och titta på Yakki med sina 3 små korvar är så hjärtevärmande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Av Quipus - Fredag 19 april 20:55

Fått ett par bilder av söta Alma, f d Bozz      

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards