quipuskennel

Direktlänk till inlägg 29 april 2019

Och sms fortsätter att spy ner min telefon

Av Quipus - 29 april 2019 11:40

Det senaste i raden - Som du gör bort dig. Nu ska jag ringa SKK. Och du kan tro jag vågar.

På detta svarade jag inte. Nästa:
Sååå.. förbered er på rättegång. Inte bara om Yakki allt ditt förtal och lögner. Nu kör vi! Jag längtar.

På detta sände jag ett hjärta.

Nästa: Så bra vi är överens om de iaf

Mitt svar: Jag har hört att man ska sända kärlek tll dom som behöver det. Antar att det var ett givande samtal med juridiska avdelningen.

Nästa: Du har ingen kärlek bara ondska. Mycket givande.


Men lilla gumman, du förstår - jag har talat med juridiska jag också idag. Med samma resultat.

I detta fallet blir det inte som du vill, trots att du skriker och bär dig åt. Du må ha fått din vilja fram på detta sätt tidigare, men ibland måste man inse när man har fel. Och det kan till och med du ha. 


Jag har inte hängt ut denna människa med några direkta detaljer, något hon har gjort på Facebook. Mitt namn figurerar där, har jag hört. Men trots detta ska jag bli anmäld för förtal. Men sådant kan ju verkligen slå tillbaka. 

Det jag har skrivit här inne om henne har inte varit så detaljerat. Och det som varit genant för henne har väl varit att få läsa sina sms som hon skickat.

Förresten! Eftersom jag har så många läsare i Skurup (?) så ber jag er att komma fram och berätta vad ni tycker och få höra den andra sidan av historien. Det finns alltid två sidor av saker och ting.


Summan av detta har alltså blivit att jag har tagit upp tiden för juridiska avdelningen 2 gånger, kennelkonsulenten 1 gång och dessutom använder mig av polisens värdefulla resurser. Och detta för att en person av principskäl inte kan inse när denna har fel. Finns det någon som kan tala henne tillrätta? 

 
 
Christina

Christina

29 april 2019 14:03

Usch så trist att läsa om allt ni har råkat ut för🥺 Förstår att du har tappat sugen. Detta är verkligen baksidan av uppfödning som tar så mkt energi. Hoppas hon snart förstår vad hon håller på med och skaffar sig ett nytt liv och ett annat djur tex en vandrande pinne😂😂😂
Stå på dig Diana du har rätt och är Värdefull🥰

http://chryseskennel.bloggplatsen.se

Quipus

29 april 2019 14:48

Tack kära vän!
Älskar dig!!!

 
Ingen bild

Carina Jansson

29 april 2019 22:07

Helt jäkla ofattbart =(

Kramar i massor <3

Quipus

30 april 2019 05:56

Mycket tröttsam människa som borde skaffa sig en hobby.
Kramar tillbax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Av Quipus - Lördag 20 april 20:13

Pratade med denne i telefon och vi bestämde att dom skulle komma och hälsa på senare idag. Tyvärr blev det inget, då deras häst blev sjuk. Vi får ta det en annan dag. ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards