quipuskennel

Direktlänk till inlägg 29 april 2019

Hundträning

Av Quipus - 29 april 2019 21:39

Dante och jag åkte till Skurup idag för att träna hund ihop med Mari och hennes tokiga Joker (Jåker). Underbar är han i alla fall!
Vi gick en sväng i Skurup. Det är så kul att se bonnhunnen Dante uppföra sig så väl, bland folk och fordon, och andra hundar. Stolt är jag! 

Sedan satte vi oss på en bänk på gågatan för att träna lite passivitet. Även det gick jättebra! Sedan svek jag Mari och hundarna en stund, för jag fick veta att där var billig coca-cola på Netto! 2 backar köpte jag.

Vädret har varit underbart idag, hundarna har varit ute nästan hela dagen. Yakki är bara ute korta stunder så klart, valparna måste ha sin mamma. Hon är en underbar mamma, pysslar och myser med sina fina små.

Vi går fortfarande upp ett par gånger per natt för att se till henne, eftersom hon ju blev kejsarsnittad. Men hon mår så bra, såret läker fint. Hon äter bra, både torrfoder och A-Fil. Som snacks får hon en bit riskaka och tuggben. Tuggben är något som vi har stor åtgång på här. 

Måste lite snabbt bestämma mig för om jag ska anmäla några hundar till Trelleborgs Inofficiella Utställning. Ja, minst en hund måste jag anmäla i alla fall. Husse kommer dit tillsammans med sin brukare för att titta på. Så Dante är självskriven, eftersom han är brukarens favoritvovve. Kanske, kanske, kanske anmäler jag Viking också. Men han är inte så bra på att gå i koppel än. Men det hinner jag ju för all del träna på. 

Måste komma ihåg att kontakta bilmekaren också! Opeln behöver göras vid, eftersom Maggan och hennes vän från Norge behöver låna den några veckor. Klart dom ska göra det! Vänner ställer upp för varandra. Dom fick välja mellan att låna Opeln eller Volvon, men valde Opeln. Vi var överens om att Lilleman får bäst plats där. Han är en irländsk varghund.......

Nä, nu kallar sängen. Ska upp om några timmar och titta till Yakki. Och valparna. 

 
 
Ingen bild

Malin

30 april 2019 08:35

Läkande för själen när man är med dem fyrbenta pälsklingarna. 🥰🥰 Ha en fantastisk dag kära du.

Quipus

30 april 2019 12:48

Tack!

 
Ingen bild

Mari

30 april 2019 20:30

Givetvis Jåker med å, för inte kan man väl stava namn normalt? Tror det är någon galen tant som lärt mig stava hundnamn konstigt, undrar vem det kan vara... 😂

Quipus

30 april 2019 20:56

Hmmmmm, ja, undrar vem...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Onsdag 27 mars 20:57

Först röntgen, sedan träffa ortoped. Jag fick med mig utskrift på röntgenbilderna.  Det ruskigt ut.  Frakturen är precis under höger axel. Det är en vriden fraktur, komplicerad och ganska ovanlig. Nåja, jag strävar aldrig efter att var som andra....

Av Quipus - Tisdag 26 mars 19:45

   

Av Quipus - Måndag 25 mars 20:00


 

Av Quipus - Söndag 24 mars 20:38

   

Av Quipus - Lördag 23 mars 21:04

Foton kommer imorgon. Jag orkar inte pilla med det nu ikväll. Har ont i armen.  ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards