quipuskennel

Alla inlägg den 7 februari 2020

Av Quipus - 7 februari 2020 20:58

Alla (dom flesta) dagens måsten gjorda. Hundarna har fått sitt kvällsmål, kött och några godisbitar. Nu är dom ute och nosar runt efter lite torrfoder som jag kastade ut.

Snart är husse hemma. Han blev extrainsatt, började 8.30 i morse och går av nu klockan 21. 

Annars har Lotta och jag varit iväg både igår och idag. Igår var vi i Ystad, Lotta skulle till läkaren. Sedan lite shopping. Idag var vi i Trelleborg, Lotta skulle hämta bil från verkstaden. Sedan lite shopping...

"Drottningen" och valparna mår jättebra. De valpar som jag behövt stödmata vill inte ha flaskan längre.Skönt det. Men det har varit ett kärt besvär, om man säger så.

Nu längtar jag bara tills dom blir någon vecka till, så jag kan börja handskas mer med dom, knyta an.

För mig är det viktigt att hantera valparna mycket. Det lägger grunden för framtida veterinärbesök och även för framtida valpköpare. 

Och så har jag ju veckofotograferingen, varje måndag. Det går ju an nu, när dom inte gör så många knop. Men hur sjutton ska det gå när dom är 5-6 veckor? Och så många som 8!!! Det blir säkert en kul utmaning!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards