quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2020

Av Quipus - 23 augusti 2020 21:13

Av Quipus - 22 augusti 2020 22:34

Av Quipus - 21 augusti 2020 19:55

Har glömt att skriva att Zajva började löpa i förrgår. Hon ska så klart inte paras nu, hon är 13 månader.

Däremot är det planerat att hennes mamma Vittra ska paras. Vittra började löpa idag!

Av Quipus - 20 augusti 2020 23:23

Värken är elak igen och då biir jag trött i hjärnan. Och irriterad på folk... Vill bara ta hela gänget med hundar och flytta ut i en liten stuga i skogen utan en massa måsten och människor.

Av Quipus - 19 augusti 2020 21:47

En läcker son till Babysocks Veni Vidi Vici "ior" - Chryses Gibson Back in Black "Kenzo"


   

Av Quipus - 18 augusti 2020 22:19

Idag har vi varit på besök hos min kära vän Tina och hennes man Roland. Vi fotograferade en hel del, men jag har inte hunnit göra vid fotona.

Senare fick vi besök, en parning till Dali. Hans första! Ska bli så spännande!!!

Min hjärna har verkligen snurrat till det för mig idag. Pratade med Carro idag, fick uppdatering om hennes Vikingabarn. Jag frågade om hon har långt till Ängelholm, vilket hon inte har. Men då skulle vi ju kunna komma och titta på valparna när vi ska ögonlysa Viking och Karlos om ett par veckor, tyckte jag. Tittade på kalendern i köket och såg att det är dags den 21a, typ om 2 veckor eller nåt. Men så såg jag att jag ska träffa Maggan ett par dagar innan, men det är ju imorgon? Hur går det ihop? Jag har tappat 2 veckor av mitt liv!!!!!! Jaja, så länge jag är vid liv och inte gjort alltför mycket dumt under dom veckorna, så får det väl funka. Suck... Vad skyller man på? Värmen? Fibromyalgin? Asch, det kvittar! Nu är jag lite mer ikapp mig och vet vilket datum det är.

Av Quipus - 17 augusti 2020 23:40

Matte, husse, jag och Karlos satte oss i bilen idag. Jag hade ingen som helst aning om var vi skulle. Men DIT åker jag gärna fler gånger! Vi hamnade i något som hette typ Svanseholm eller något sådant. Karlos och jag hade våra fina selar på oss och vi fick Flexikoppel på oss. Matte gillar egentligen inte Flexi, har hon berättat, men i detta läget var det bra för oss tyckte hon. Karlos och jag fick möjlighet att nosa lite mer och röra oss med lite större frihet. Detta utnyttjade vi, så klart. Jag var så ivrig att jag glömde bort att jag inte tycker om att gå i koppel...

Vi mötte några hundar, några fick vi hälsa på. Jag gick fram till några av människorna också, lät mig bli klappad.

Nu ikväll när matte och husse matade oss, tyckte matte att jag hade en annan blick, lite mer självförtroende lyste igenom.

Det här var helt klart bland det roligaste jag har gjort. Till och med roligare än när vi var till storkhägnet. Längtar redan till nästa gång...



Dali

If

Av Quipus - 17 augusti 2020 11:11

Ännu en försäkring uppsagd. Jag håller på att byta försäkringsbolag, då If vid flera tillfällen betett sig illa. Och då menar jag inte lite illa. Det har lett till att jag förlorat en hel del pengar och en hund gick också förlorad. 

Så klart har jag pratat med If om detta, men dom bekymrar sig inte. Jag har varit trogen If sedan dom hette Sleipner. Har haft alla hästar och hundar försäkrade där. Rekommenderat dom till både valpköpare och kunder på veterinärkliniken jag arbetade på. Jag sörjer...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards