quipuskennel

Alla inlägg under augusti 2020

Av Quipus - 8 augusti 2020 21:33

Det blev besök på Restaurang Sara idag också. Dom har mycket god mat, det tycker vi allihopa. Men idag blev jag förbannad! Där var en stor grupp som satt vid ett bord en liten bit från oss. Flera barn i sällskapet. När barnen sedan började bli otåliga för att föräldrarna satt och pratade, fick dom leka med mobiltelefonen eller plattan istället. Med ljudet på... Detta irriterar mig enormt, det är respektlöst. Istället för att säga till dom själv, gick jag till personalen. När jag påpekade att det irriterade mig med ljudet, visade hon att hon tyckte jag var besvärlig. Jag sa till henne att antingen säger hon till eller också gör jag det, då blir det inte så trevligt. Jag satte mig och fortsatte äta och efter en stund går hon fram till bordet. Men när hon säger till dom, så berättar hon tydligt att det var för att det störde oss. Väldigt fult gjort, tycker jag. Då hade jag lika gärna kunnat säga ifrån själv. Pappan tog mackapären ifrån ungen, som började gnälla. Snart hördes ljud från mobilen igen och jag tog upp min telefon och spelade en låt som jag tycker är jättebra. Då började dom samla ihop sig.

När vi sedan skulle betala bad jag att få prata med chefen. Jag berättade att jag inte uppskattade hur hans anställda hade betett sig. Han valde att bagatellisera det hela, men det blev inte bra. Jag blev topp tunnor skitförbannad. Servitrisen ifråga kommer och börjar hacka om att det där ljudet hade ju inte stört henne så varför skulle hon bry sig? JO, för att jag är gäst och jag vill ha matro! Det är hennes sak att se till att så sker. Det hela kulminerade i att jag sa lilla gumman, så beter man sig inte.

Jag är arg, men kommer ge dom en chans till. Maten är mycket god, som sagt.


Tidigare idag var vi allihop i Ystad och handlade lite. Så klart åt vi glass på Glassmakeriet, sååååå gott!

Av Quipus - 7 augusti 2020 22:14

Idag kom dom, lillasyster med make och son. Vi möttes upp i Skurup och åt på restaurang Sara. Jättegott som vanligt! Rasmus, sonen, ville handla lite godis på Ali Baba, så det blev ett besök där också.

DOm hängde med en sväng hem och släppte ut sin lille Zorro. Dali blev så förälskad. I en kastrerad hanhund...... Ska Vittra se sig brädad?

Av Quipus - 6 augusti 2020 23:30

Det blev en utflykt även idag. Denna gång till Kåseberga för att äta på någon av fiskrestaurangerna. Naturligtvis gick vi upp till de magiska stenarna först. Jag tycker fortfarande att det är den vackraste platsen på jorden. Trots att där var mycket folk känns det så fridfullt. Vi fotograferade, både husse och jag, men jag ORKAR bara inte idag.

Vi åt så gott! Jag beställde spätta med pommes, husse en räkmacka och Bettans husse lax. Det var så förbaskat gott, så det kommer vi göra om. Handlade med lite fisk hem också, så klart. 

Av Quipus - 5 augusti 2020 23:30

Men först var vi i Sjöbo, hos Catarina, och hämtade ett par saker till hundarna. Dels en påse med torkad vom och dels en hink med tillskott till maten (vitaminer och mineraler). Med oss hade vi Dali och Zajva. Vi, det var husse och jag. Dom gick båda hyffsat bra i koppel så jag är nöjd med dom.

Efter det körde vi till storkhägnet igen. Det ligger liksom ändå nästan på vägen. Bettans husse frågade om vi kunde träffas där, bra idé! Ville att han skulle kolla in nya kameran och hjälpa till med eventuella inställningar.

Både husse och jag fotade en massa, vi har ju varsin kamera nu.

På vägen hem stannade vi i Blentarp för att äta, husse och jag delade på en pizza. En sväng till Skurup behövde hinnas med och så hem.

När hundarna fått sitt pyssel och var ustläppta kraschade jag totalt. Hade nog druckit lite för lite och vistats i värmen, så jag somnade. Sov bort hela kvällen... Pratade med Carro om hennes valpar (efter Viking), dom växer och gror.

Nu är alla matade och ska bara släppas in för natten. Skönt med detta vädret, då dom kan vara ute från tidig morgon till sen kväll. Men bara om vi är hemma så klart... Man vet inte vad det finns för skumt folk...

Av Quipus - 4 augusti 2020 22:38

Husse Rune har semester. Jag drog iväg med honom till ett för honom okänt utflyktsmål. Han blev glatt överraskad när vi kom fram till Storkhägnet vid Sövde. Så klart fotade vi:

                   

Efteråt stannade vi till på Dollar Store i Skurup för lite påfyllnad. Jag hämtade paket på Ica. Vår "nya" kamera har kommit!!! Nikon D3000, välkommen in till oss! Invigning sker imorgon.








Av Quipus - 3 augusti 2020 22:47

Hundarna firar den dagen väldigt gärna. En hel melon delas i mindre bitar och placeras på trappan. Sedan får man ta för sig. Bettan var här ett litet tag, hon tyckte inte att det var något. Bettans husse var schysst och handlade lite åt oss. Inte var det mycket vi behövde, men vi är SÅ tacksamma.

Min pappas födelsedag idag, han skulle blivit 91 år. Jag tar med hans favoritlåt även i år:


 

Av Quipus - 3 augusti 2020 14:42

Gjorde, på sjuksköterskas inrådan, ett coronatest i fredags. Nervösa dagar... Fick svar nyss - NEGATIVT!!

Personen som varit och parat vet givetvis om situationen, så jag har inte lurat någon.

Tack för stöd från (nästan) alla mina vänner.

Av Quipus - 2 augusti 2020 21:21

Jag är fortfarande sjuk som fan... Feber, halsont, svullen lymfkörtel. Nu har jag dessutom blivit jättesvullen under tungan, så jag kan knappt prata. Ont som attan gör det också.

Men vi hade besök idag i alla fall. Viking parade sin tik igen. Sedan ville tikägaren ha kollat sin ena hanhunds spermakvalitet, så det gjorde vi. Lyxigt att ha eget microskop. Hanen hade full pott. Passade på att kolla Karlos (som inte ställde upp alls på att bli tömd) och Dali, som även han hade full pott. Bådar gott!!!

Tikägaren hade förresten med sig kött från egen gård, ska bli gott att tillaga när jag kan äta igen. Och en låda med lite lök, morötter och annat gott. TACK!!!!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards