quipuskennel

Alla inlägg under mars 2021

Av Quipus - 9 mars 2021 21:01

Vi hade ju ingen bil, så vi lånade Bettans husses bil. Körde till Ica för att handla lakrits... Sedan till Jem & Fix för att köpa något som behövdes till ny kran till handfatet på toaletten. Där frågade jag om det gick att lösa med den trasiga kranen trots att vi inte har något kvitto. Det gick! Eftersom jag visste när pengarna dragits från kontot och vad kranen heter och kostar, så kunde hon hitta det i sin dator. Vi fick ett kvitto som vi ska ta med tillsammans med den trasiga kranen!

In till Malmö, till Emmaus Björkå och Allfrukt. Sedan ut till Svågertorp och det fasansfulla IKEA. Jag fullkomligen avskyr att gå där, det är för stort. Vi skulle köpa en ny kran till vår toa och lite lampgrejjer till Bettans husse. Efter en del virrande och snurrande hittade vi vad vi skulle och kunde fly ut till friheten. Pust...

Middag på Mangal och upp på Happy Candy. 

Hem med bilen till Bettans husse, fikade där och husse hjälpte Bettans husse med en sak.

Nu är vi hemma, har matat odjuren och nu får det vara nog med denna dagen.

Imorgon ska jag till Trelleborg med Lotta, ska hämta Pixi, som nu är frisk igen!!

Av Quipus - 8 mars 2021 19:36

Har lämnat Pixi hos Raleb i Trelleborg. Lite att fixa och så en ny besiktning...

Lotta mötte upp med mig i Trelleborg, så jag slapp gå hem.

Jag är trött i hjärnan så jag är inte så pratsam idag...

Av Quipus - 7 mars 2021 22:39

I augusti förra året gick vattenkranen till tvättstället sönder. Vi köpte en ny på Jem & Fix i Skurup. Nu har eländet gått sönder. Det är 2 kranar på den. Kallvattnet funkar som vanligt. Varmvattenkranen bara snurrar när man vrider på den. Inget vatten kommer. Letat febrilt efter kvittot, men kan fan inte hitta det. Typiskt! Alla andra kvitton hittar jag. Fan vad jag handlar mycket på Dollar Store... Får ta kontakt med dom imorgon och se om det går att lösa på något sätt.

Har varit annat skit idag och också, så nu ger jag upp denna dagen. 

Av Quipus - 6 mars 2021 19:33

En person tjafsade glatt på, för att få sin vilja fram, i telefon med mig nu ikväll. Jo, men att bete sig så gör ju verkligen att jag är tillmötesgående. Tack för det, kvällen förstörd. Jag VET att jag inte ska låta mig påverkas, men det är svårt när personen ifråga vet PRECIS hur man ska bete sig för att reta upp mig. 

Personen ifråga kan själv inte ta kritik särskilt bra. När jag påpekade saker denne skulle ha gjort för länge sedan, så blev det bara något patetiskt försök att skoja bort det. But Karma is a bitch... Hoppas du får en hemsk natt... (denna personen då, inte resten av er).

Av Quipus - 5 mars 2021 21:00

Vår husse fyller år idag! Matte tog med honom till Trelleborg för att äta på Kina och där var öppet. Till skillnad mot när dom skulle göra detsamma på mattes födelsedag. Dom handlade på Dollar Store och CityGross också.

Grattis från oss alla!

önskar Elvis (katten), Karlos, Dali, Vittra, Viking, Zajva, Slända, Vide, Cree (d y) och utekatterna Elton och Klara. Och Elsa, om hon är hemma (också katt).

Av Quipus - 4 mars 2021 22:05

Åkte till Malmö idag, för att handla födelsedagspresent till husse. Hittade det jag hoppades på och lite till. Husse fyller år imorgon.

Av Quipus - 3 mars 2021 19:54

Skulle egentligen varit i Trelleborg idag. Pixi behövde tillbaks till Raleb för lite lagning och ombesiktning. Det satte ryggen stopp för. Har legat nästan hela dagen, men fick fart fram emot kvällen. Hundarna matade, katterna matade, tvätt, sopat golv och tagit bort lite spindelväv (?) (förlåt spindlarna...). Behövde ju äta själv också och stoppade in ett helt paket bacon (utan plasten så klart) i ugnen. Till detta hade jag tomat. Det fick liksom vara bra så. Mätt blev jag och bacon är bacon är bacon i all oändlighet. 

Har haft ett hundslagsmål förresten! Dali och Karlos for runt i ett svart och grått nystan när Bettan åkte hem. Dom slutade snabbt och sprang och spände sig mot varandra en stund. Nu är dom kompisar igen, inte någon långsinthet där inte. Inte som med tikarna, som kan springa och vara huuuuur gulliga vänner som helst. Sedan ryker dom ihop 2 veckor efter det att den ena tuggade på ett tuggben som den andra ville ha. Typiskt fruntimmer...

Av Quipus - 2 mars 2021 22:37

Imorse ringde dom, installatörerna. Vi kan komma idag, sa dom. Milde jösses!!! Attan vilken fart vi fick! Mycket att röja undan, men det blev så fint så. 
Innan dom kom körde jag iväg till Sjöbo för att hämta hundmat. 3 lådor Priima hade jag beställt, den gröna. 4 skvättskydd fick jag med mig också.

På hemvägen körde jag inom Skurup och handlade. Dollar Store, Preem och hämta paket, kasta tidningar, lämna gamla mediciner på apoteket, Coop och sedan hem. 

Både husse och jag somnade i soffan. Jag fick så klart inte sova så länge, mardrömmar igen. Jag steg upp och började förbereda hundmatningen. Försökte hålla hundarna tysta så husse kunde sova vidare. Det lyckades jag med, så jag matade och släppte ut. Tog upp bäddarna och slängde dom i tvätten, sopade golv, fyllde på vatten. DÅ vaknade husse. Men jag skickade ut honom i garaget för att hämta hundmat till imorgon, så han fick inte vara ifred. 

Så kom frågan om middag åt oss. Husse röstade på pizza, så han fick vackert gå ut i garaget igen och hämta in 2 frysta pizzor. Ett paket bacon in i ugnen först, för bacon måste vi ha. 

Det blev jättegott så vi är nöjda. Vi är nöjda med hela dagen faktiskt. Känns inte som att jag får säga det så ofta... Jaja, värk har jag och mardröm hade jag, men det kan jag ta. Kunde fan ha varit MYCKET värre!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards