quipuskennel

Alla inlägg den 8 juni 2021

Av Quipus - 8 juni 2021 18:33

Vaknade efter en timmes sömn, klockan 5. Då ska hundarna ut. 

Försökte förgäves att somna till lite mer, men det gick inte. 

Hela natten har gått åt till myrkryp i benen, oro i kroppen, ångest, rastlöshet och ingen sömn. Läste på om nya medicinerna och jodå, biverkningar.

Ringde vårdcentralen och fick beskedet att jag ska försöka dra ner på den ena. Inte så lätt när det är den som är luftrörsvidgande... Jag vill gärna andas, liksom. Hjälpte inte detta, ska jag ringa igen imorgon.

Körde sedan in för att hämta husse i Skurup. Körde i god tid, så jag skulle hinna med några ärenden. Bland annat in på apoteket för att hämta ut värktabletter. MASSOR av folk! Före mig var det en äldre kvinna med vidhängande väninna/dotter??? som gjorde allt i fel ordning. Trodde att alla visste att man ska ha sitt legitimation i beredskap när det är ens tur. Så gör jag i alla fall. Men nääääää. Hon började berätta vilka mediciner hon ville ha. Stackars apotekartjejen försökte att få henne att förstå att hon måste få legitimationen för att kunna se vad det fanns för recept. Till sist gick det fram. Då gick hon igenom sin medicinlista en medicin i taget. Man KAN göra detta mycket smidigare!! Jag brukar inte bli irriterad på sådant, men idag hade jag verkligen inget tålamod. Men jag höll mig tyst och snäll.

Så var det min tur och jag fick mina mediciner och pep snabbt iväg. Ner med sakerna till bilen och in på Coop på gågatan för att inhandla torrfoder åt Maggans Lilleman. Då var där ingen i kassan... Fast visst, jag är väl så kort så jag försvinner bland hyllorna... Men till sist kom han hasande och jag fick betalat och kunde ge mig iväg.

Nere vid bilen stod husse och väntade  .

Vi körde inom Maggan och lämnade hundmaten, sedan hem. Efter allt som ska göras vid hemkomst, tog jag dagens första värktablett och faktiskt en Sobril. Och jag SOMNADE!!! Vaknade smått förvirrad, men någotsånär utvilad.

Annars har vi pillat med hundarna, myst och matat. Nu väntar vi bara på att våran pommes ska bli klar, så blir det mat åt oss också. Kycklingfilé och pommes!!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards